Avatar billede palle1976 Nybegynder
11. maj 2005 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visning af tidspunkt / klokkeslet for forskellige byer

Vores hjemmeside er opbygget på Notes, men jeg har et lille problem.

Vi vil gerne vise det lokale tidspunkt for en række forskellige byer, hvor brugeren kan vælge mellem disse ved hjælp af en dropdown-boks. Hvordan kan jeg lave dette mest smart ??

Det skal helst laves med script og vil gerne undgå at bruge Java applets.

Kan man eventuelt bruge nogle webservices ?? Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer men vil gerne bruge det hvis det er en god løsning.

Jeg skal helst have nogle kodeeksempler !!
Avatar billede jogii Nybegynder
13. maj 2005 - 19:16 #1
Det bedste er nok JavaScript. Hvis du laver det med JavaScript, så er det brugerens eget ur der vises.
Hvis det ikke bilver javascript, så skal du hente en nu side for brugeren hvert minut for at vise skiftende minutter (eller hvert sekund hvis det er sekund).

Umiddelbart synes jeg dog at det er lidt mærkeligt at vise ur (for forskellige byer) på hjemmsiden. Hvorfor ønsker I det?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
17. maj 2005 - 08:24 #2
Mit firma har afdelinger flere steder i verden, derfor kan det være rart at se hvad klokken er i fx. USA inden man ringer derover.

Det må gerne laves i javascript, jeg har også lavet en løsning der virker. Mit problem er når der fx skiftes mellem sommertid/vintertid, så skal jeg ind og tilrette klokkeslettene.

Det kunne være godt hvis man kunne hente klokken fra en webservice eller noget lignende, hvor jeg ikke skal vedligeholde koden.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:55 #3
Jeg lukker spørgsmålet