Avatar billede foldager Novice
11. maj 2005 - 11:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Layout af billeder i word

Hej!

Jeg sætter billeder ind i Word.
Jeg mener at kunne huske at man altid kan indstille layout for billedet, og bestemme om det skal ligge bag teksten, foran, tekstombryde o.s.v.

Mine billeder kommer på linie med tekst.

Desværre kan jeg ikke vælge layout for billedet.....knapperne er "greyed out".

Er det et flueben et sted der sidder forkert?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. maj 2005 - 12:00 #1
Er du sikker på du har billedet markeret?
Avatar billede foldager Novice
11. maj 2005 - 12:38 #2
Avatar billede foldager Novice
11. maj 2005 - 12:39 #3
Jeg har prøvet i word 2000 og word 2003 (samt openoffice beta 2.0).
Samme problem alle steder.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. maj 2005 - 12:53 #4
Hmmm, ja det er godt nok mærkeligt, især når du har problemet i andre programmer også. Er det kun det billede, som har problemet eller er der også andre du døjer med?
Avatar billede foldager Novice
11. maj 2005 - 12:58 #5
Det er uanset hvilket billede jeg vælger.
Avatar billede foldager Novice
11. maj 2005 - 12:59 #6
Det er ellers mit princip ikke at putte billeder ind i word, men de skrider jo...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. maj 2005 - 08:10 #7
Ja, billeder og Word er 2 ting, som vand og olie, det er sgu svært at få dem blandet tilfredsstillende.

Jeg har desværre ikke nogen ide, lige nu når det så generelt dit problem er.
Avatar billede Hald Praktikant
12. maj 2005 - 08:22 #8
Jeg har også været i det problem, fandt ikke en løsning.. droppede det og samlede det i photoshop så det blev til 100% billede, det kan man arbejde med!

hehe beklager, man har ingen løsning.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
12. maj 2005 - 14:49 #9
Forslag: kan det være at billedet er indsat som et MS tegneobjekt?
Prøv evt kopi til clipboard, indsæt speciel, udvidet metafil eller lignende
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
12. maj 2005 - 14:50 #10
Og et lille trik: billeder i Word bliver meget nemmere at håndtere, hvis man sætter dem ind i en tabel
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2005 - 09:09 #11
Har du prøvet at højreklikke på billedet og vælge formater billede. I dialogboksen er der flere muligheder for at redigere ombrydningen.

Kunne man forestille sig at billedet er placeret i en teksboks eller lignende, så er det nemlig ikke værktøjslinjen billede du skal bruge.
Avatar billede jkrons Professor
13. maj 2005 - 10:24 #12
Prøv at vælge Funktioner - Indstillinger. I fanebladet Rediger kan du vælge hvordan billeder skal indsættes. Prøv at ændre til noget andet end På linie med tekst, og se om det gør en forskel.
Avatar billede foldager Novice
13. maj 2005 - 11:21 #13
Hej!
Tak for jeres bud. Piphans : se  http://folda.dk/billedeiword.jpg

Jeg har løst det. Jeg markerede alt, kopierede det og indsatte det i et nyt dokument.

Jeg har en fæl mistanke om at OpenOffice 1.9 beta har en finger med i spillet, for filen havde nemlig været åbnet og gemt med det program.

Tak for jeres tid!