Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. maj 2005 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Layout problem med flere på hinanden følgende mellemrum

Ja, det irriterer mig grænseløst, hvis man skal prøve at vise noget layoutmæssigt, så er mellemrum jo en godt opfindelse, når vi ikke kan andet, men indlæggende bliver jo renset, for dobbelt mellemrum. Er der noget jeg kan gøre anderledes, eller må jeg bare acceptere at eksempler aldrig kommer til at se helt sådan ud som man skriver dem?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. maj 2005 - 10:16 #1
Er jeg den eneste som har dette problem?
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2005 - 13:20 #2
Du kan da sagtens sætte flere mellemrum ind, men indlæggene bliver vist med en proportional skrift, mens et textarea normalt skrives med en monospaced, og i proportional skrift er et mellemrum en brøkdel af et bogstav:

|1 mellemrum
  |2 mellemrum
  |3 mellemrum
    |4 mellemrum
m|eet m
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. maj 2005 - 08:24 #3
Okay, men hvor mange mellemrum går der sådan ca. til et tegn?

Test
  e (3 stk)
    s (4 stk)
    t (5 stk)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. maj 2005 - 09:47 #4
endnu en test

|-|
| | 1 mellemrum
|  | 2 mellemrum
|  | 3 mellemrum