Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2005 - 23:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hastigheden på Eksperten

Er der nogen som har ved / har hørt rygter om / har drømt om
hvorfor Eksperten kører så langsomt ?

Er det et database job som er igang med at rette op på
skaderne efter nedbrud ? (godt fordi så kører det hurtigt
igen når det job er færdigt)

Er det fordi vi kører på en anden og mindre maskine efter
sidste nedbrud ? (skidt fordi så kan det nok fortsætte længe)

Er det fordi databasen tilgåes i safe/debug mode for at undgå
de famøse database fejl ? (også skidt)
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2005 - 23:38 #1
Som medlem på Eksperten modtager du dette nyhedsbrev, der sendes cirka en gang om måneden. Du kan som Eksperten Pro medlem fravælge at modtage dette.

Kære eksperter

Som en følge af de sidste måneders driftsproblemer med megen nedetid, problemer med databaseopslag osv., har vi for noget tid siden indledt en proces, hvor vi outsourcer vedligeholdelse og drift af eksperten.dk til et hostingselskab.

Vi har haft flere mulige partnere inde i billedet, og har nu besluttet os for, hvem vi vælger at samarbejde med. Vi er i gang med de sidste kontraktforhandlinger og regner med, at have flyttet eksperten.dk endeligt medio juni. Vi forventer således at have stabiliseret driftsiden af eksperten.dk herefter.

Indtil flytningen er gennemført, vil der være en risiko for, at driften ikke lever op til, hvad man bør kunne forvente af et websted som eksperten.dk. Dette kan vi naturligvis kun beklage, men garanterer et øget fokus på netop eksperten.dk's drift og ydelse i den kritiske periode indtil flytningen er gennemført, så vi kan minimere nedetiden.

Mange hilsener,

Eksperten.dk
Avatar billede nopsen Ekspert
10. maj 2005 - 23:51 #2
havde nær fået kaffen galt i halsen da jeg så der lå et nyhedsbrev fra eksperten i indbakken i dag :)
har lagt mærke til at pointstatistikken ikke er blevet opdateret i dag, så det kan være vi ikke skal regne med pro måske.. men pyt også med det, jeg kan sagtens leve med lidt nedsat drift, hvis altså det så også bliver bedre når de er færdige.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2005 - 07:31 #3
det er det samme som i E-nyt

men jeg vil stadig gerne vide om det er 2 dage eller frem til medio juni
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 09:12 #4
Det er jo ulideligt at hjælpe folk herinde med det tempo ;(
Avatar billede gratis Nybegynder
11. maj 2005 - 14:40 #5
ka kun tilslutte mig, E minder efterhånden om et gammelt slidt Anders And blad hvor man skal tape siderne sammen hver gang man vil læse det...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2005 - 21:14 #6
mystisk - lige nu kører den faktisk acceptabelt
Avatar billede nopsen Ekspert
12. maj 2005 - 00:29 #7
ja hastigheden er kommet lidt op igen, men det er rigtignok gået helt i stå med mails, er også mange timer siden jeg sidst fik nogen.
er lidt besværligt at følge med i indlæggende uden dem :(
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
12. maj 2005 - 19:48 #8
Oki interessant. Abonnerer på news, men har modtaget nada ;)
Mja spændende at se hvad det kommer til at betyde .p

>>nopsen enig. Lad os håbe det bliver bedre
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 00:32 #9
nå det ser ud til at køre bedre nu

nu mangler vi vist kun top 10'erne

jeg lukker