Avatar billede mareia Nybegynder
09. maj 2005 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning via Access og formularfelter

Takket være jer eksperter og en masse benarbejde er det lykkedes mig at udarbejde en databaseformular, som via en kommandoknap åbner et dokument i Word baseret på en brevskabelon og heri indsætter forskellige data. Herudover anvendes der brevflet til dette dokument.
Brevskabelonen indeholder forskellige formularfelter, som jo skal være låste for at fungere. Derfor har jeg låst de sektioner der indeholder formularfelter, men ikke de sektioner hvor der skal indsættes data fra Access. Problemet er så, at jeg ikke kan få lov til at indsætte data i dokumentet, hvis nogle sektioner er låst. Hvad gør jeg? Kan det passe, at hele skabelonen skal være ulåst/ubeskyttet før man kan indsætte f.eks. brevfletfelter?
Avatar billede rvm Nybegynder
15. maj 2005 - 20:54 #1
Du må i din kode fjerne beskyttelsen af dokumentet mens du sætter data ind fra Access, men beskyttelsen kan bare sættes på igen lige før din kode sluttet - så ser brugeren det aldrig :-)
Avatar billede mareia Nybegynder
19. maj 2005 - 19:41 #2
Øh ok, men hvordan er det nu lige at jeg gør det?
Avatar billede rvm Nybegynder
19. maj 2005 - 20:07 #3
'Fjerner beskyttelsen
If ActiveDocument.ProtectionType <> wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Unprotect
End If

'Her skal al din kode stå

'Sætter beskyttelse til igen
If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Protect wdAllowOnlyFormFields, False
End If
Avatar billede mareia Nybegynder
21. maj 2005 - 14:06 #4
Det løser jo en del af problemet! Men det er stadig ikke muligt efterfølgende at tilknytte en brevkilde og vælge modtagere?
Avatar billede rvm Nybegynder
25. maj 2005 - 08:31 #5
Nej desværre - ikke i et beskyttet dokument :-(
Avatar billede mareia Nybegynder
06. juni 2005 - 20:52 #6
Jeg har valgt at løse resten af problemet vha. en makro, men du skal alligevel have tak for din delvise løsning.