Avatar billede andreas_og_far Praktikant
09. maj 2005 - 15:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Tabel i Word over i Excel

Hej Alle

Jeg har et kæmpeproblem !!

Jeg har i Word, en mængde sider, som indeholder nogle store tabeller.

I de enkelte celler i de forskellige tabeller, er der flere liniers tekst. Nogle gange med tvungen linie-skift og nogle gange uden.

Opgave:
Jeg skal konvertere disse tabeller over i Excel – MEN, når jeg gør det – Udarbejder Excel, rækker og celler for hver linie, altså – de enkelte cellers tekstmateriale bliver splittet op.
Jeg har behov for, at celleafgrænsningerne i min Word tabel stemmer overens med  cellerne i Excel regnearket !!!

Jeg har prøvet alle mulige måder vha. af klip og kopier uden held…..

Hvis I ikke forstår, vil jeg med glæde uddybe mit problem.

Jeg håber virkelig der en nogen der kan hjælpe !!

TAK ;-)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. maj 2005 - 20:40 #1
Jeg har en løsning, det var lidt indviklet:
Gør dette på en kopi, for en sikkerheds skyld:
I Word: brug søg og erstat: søg efter ^p, erstat med #
kopier tabellen til Excel
kør denne makro:

Sub Linjeskift()
    Cells.Replace What:="#", Replacement:=Chr(10), LookAt:=xlPart, SearchOrder _
        :=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False
End Sub
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. maj 2005 - 20:42 #2
Princippet er at erstatte Word-linjeskift med et tegn ( ^p -> #), kopiere til Excel, og erstatte tegnet # med et linjeskift i Excel (chr(10)). Man kan ikke lave dette uden makro (så vidt jeg har kunne finde ud af).
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. maj 2005 - 20:44 #3
... og du skal selvflg. ikke bruge #, hvis du bruger det andre steder i Word eller Excel - i så fald kan du anvende § el. andet.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
09. maj 2005 - 23:41 #4
Smukt - Jeg prøver i morgen.

Tak

PS: Har du selv afprøvet det ??
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
10. maj 2005 - 09:50 #5
Jeg har prøvet det med et simpelt eksempel, hvor det virker.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
10. maj 2005 - 09:54 #6
ØV - Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, at afspille makro'en....

Syntes ellers jeg gør det rigtige, selvom jeg aldrig har prøvet det før !!!

Kan du hjælpe ??
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
10. maj 2005 - 10:11 #7
Prøver lige lidt forskelligt....
Se lige: http://www.eksperten.dk/spm/616546
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
10. maj 2005 - 11:15 #8
Perfekt - Alt er OK nu.

Ta for hjælpen.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
10. maj 2005 - 11:16 #9
Tak for hjælpen.