09. maj 2005 - 15:32Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Hvordan Tabel i Word over i Excel
Hej Alle
Jeg har et kæmpeproblem !!
Jeg har i Word, en mængde sider, som indeholder nogle store tabeller.
I de enkelte celler i de forskellige tabeller, er der flere liniers tekst. Nogle gange med tvungen linie-skift og nogle gange uden.
Opgave: Jeg skal konvertere disse tabeller over i Excel – MEN, når jeg gør det – Udarbejder Excel, rækker og celler for hver linie, altså – de enkelte cellers tekstmateriale bliver splittet op. Jeg har behov for, at celleafgrænsningerne i min Word tabel stemmer overens med cellerne i Excel regnearket !!!
Jeg har prøvet alle mulige måder vha. af klip og kopier uden held…..
Hvis I ikke forstår, vil jeg med glæde uddybe mit problem.
Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
Jeg har en løsning, det var lidt indviklet: Gør dette på en kopi, for en sikkerheds skyld: I Word: brug søg og erstat: søg efter ^p, erstat med # kopier tabellen til Excel kør denne makro:
Sub Linjeskift() Cells.Replace What:="#", Replacement:=Chr(10), LookAt:=xlPart, SearchOrder _ :=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False End Sub
Princippet er at erstatte Word-linjeskift med et tegn ( ^p -> #), kopiere til Excel, og erstatte tegnet # med et linjeskift i Excel (chr(10)). Man kan ikke lave dette uden makro (så vidt jeg har kunne finde ud af).
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.