Avatar billede fotobob Nybegynder
09. maj 2005 - 11:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Design programmer ?

Hej

Hvilket designprogram er nemt at gå i gang med? havde forestillet mig jeg skulle prøve lykken med noget møbeldesign. Har netop været på Ligna messen I Hannover og og blev ret fascineret af det (har mit eget firma der sælger maskiner til den danske træindustri)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
09. maj 2005 - 11:12 #1
3D studio max (3D), smartsketchs LE (2D) er rimelig nemme.

AutoCad skulle være rimeligt kompliceret, men har ikke prøvet det.
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
09. maj 2005 - 11:18 #2
3d studio max ja. Men jeg havde et for nylig som der var virkelig godt.. Kan ikke huske hvad det hed men skal nok finde ud af det. Det var vist også gratis.
Avatar billede mwhas Praktikant
09. maj 2005 - 11:24 #3
Jeg vil anbefale et program som Solidworks, hvis der er MEGET seriøs :)

www.solidworks.com

Hvis du vide mere om det så bare skriv :)
Avatar billede fotobob Nybegynder
09. maj 2005 - 11:37 #4
mwhas > Kan man ligesom hente en slags prøveversion, så kan lige kan snuse til det hele..?
Avatar billede mwhas Praktikant
09. maj 2005 - 12:57 #5
kan ikke lige finde en demo, men skriv til support@teamworks.dk eller ring 70237080 så sende de dig en :)

bare hils fra Martin Hansen ATLAS-STORD
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2005 - 18:43 #6
Kommer lidt an på om vi snakker modellering, eller modellering og realisme.

Er det "bare" modellering, så er solidworks, inventor, autocad osv. fine nok. Og de har jo den fordel at du i samme arbejdsgang kan lave arbejdstegninger (hvis det skal produceres) dokumentation osv.

Søger du noget realisme skal du have dig en ordentlig render, det fåes i programmer som 3dsmax, maya og hvad de hedder, dog er de kanon dyre.

Ellers se på blender3d som er et ganske gratis alternativ til alle de andre 3d programmer.

Inden du kaster dig ud i 3dsmax, vil jeg lige opfordre at kigge på Viz. Koster det halve og kan det du skal bruge det til. Og så er interface og arbejdsgang nøjagtig magen til 3dsmax :) så overvej det, det er mange penge vi snakker om ;)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
23. maj 2005 - 15:11 #7
hvis du skal tegne møbler, så skal du IKKE bruge 3d-studio - måske kun når du skal rendere dem. Ellers vil jeg anbefale autocad - det bruger de fleste. eller microstation er også ret udbredt. med det sidste to programmer kan du nemt printe arbejdstegninger ud. solidworks kender jeg så ikke.. du skal i alle tilfælde nok sætte noget tid af til at lære programmet - hvis du aldrig har prøvet et 3d-program før, så er det ikke altid liige til at sætte sig ind i.
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. juni 2005 - 09:07 #8
michael-k vil du have point?
Avatar billede fotobob Nybegynder
30. juni 2005 - 15:03 #9
michael-k vil du have point?
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. september 2005 - 21:29 #10
michael-k vil du have point?
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. september 2005 - 21:29 #11
ok lukker