Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 08:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærm næsten usynlig

Min bærbare Vega 506 købt nov.2002 er vist ved at dø. I dag kunne jeg kun skimte ikonerne på skrivebordet, og først efter adskillige start-sluk-start kom den op at køre.
Er der nogen redning, eller skal jeg hurtigst muligt backuppe og købe en ny. De siges at være billige hos TDC for tiden.
Nu går jeg ud, men tør ikke slukke for den.
Har vi en bærbar ekspert i vor midte??
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
09. maj 2005 - 11:55 #1
Det kunne godt väre backlight'en som er gået itu. Oftest er det dog at skärmen bliver sort, men det modsatte er også set (skärmen bliver helt lys nästen).
Forsögt engang at ändre kontrasten for at väre sikker på, at det ikke bare er det som er problemet. Ellers lyder det som om LCD skal skiftes.
Er fejlen også på en ekstern skärm?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 16:54 #2
Jeg er lige kommet fra arbejde og har haft den stående tændt hele dagen. Den lyser fint.
Den eksterne idé har jeg ikke prøvet, men hentede allerede i morges min store, gamle skærm ned fra loftet. Den hører til en gammel compaq, skal der noget speciel software til? Det er jo så upraktisk med compaq at det hele ligger på en recovery, men jeg vil da prøve.
Kan LCD skiftes eller kan det overhovedet betale sig?
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
09. maj 2005 - 20:44 #3
LCD'en er som regel (kommer an på hardwaren dog) det dyreste på en laptop. Præv at forhøre dig hvad en ny LCD koster.
Brug driveren plug and play, så skulle det køre med den externe skærm. Så tester man om det er grafikkortet eller LCD'en (tvivler dog på det er grafikkortet, men man ved jo aldrig :-))
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2005 - 09:12 #4
vorlonhosh: læg et svar
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2005 - 21:03 #5
intet svar - jeg lukker.