Avatar billede olddirty Nybegynder
07. maj 2005 - 19:18 Der er 4 kommentarer

Fejl i startup af windows 2000 pro

Når jeg starter min computer op kører den fint indtil startup screenen kommer... Efter de ni første blå firkanter er kommet frem står den stille og der sker ikke mere... Udover det vil den ikke boote fra nogle cd'er så jeg har ik prøvet at formatere... Nogle forslag ?
Avatar billede kalp Novice
07. maj 2005 - 20:32 #1
måske er dit cdrom drev ikke sat til primary boot device i bios?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. maj 2005 - 04:53 #2
prøv at holde F8 nede når maskinen starter, når du kommer frem til menuen så vælg "Sidste kendte fungerende konfiguration" se om det sku hjælpe...
Avatar billede olddirty Nybegynder
08. maj 2005 - 14:19 #3
Mit cdrom drev er sat til primary boot device i bios, men når den læser fra cdromen står der: Boot disk error, inset boot disk and press any key...

Sidste kendte fungerende konfiguration virker heller ikke... Andre idéer?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. maj 2005 - 16:32 #4
hvis du har mere end et cd-rom/brænder drev i maskinen, har du så prøvet dem begge ? eller evt låne et andet drev for at konstatere om det er drevet det er galt med,eller prøve at boote fra din cd på en anden maskine for at tjekke cd'en.