Avatar billede spyzeek Nybegynder
05. maj 2005 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal nok køre denne her færdig!

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\system32\W8C6S4~1.DLL (file missing)
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Aminova WordSeeker] "C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\Controller.exe" SHORTCUT
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Eyeball Chat] "C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O20 - AppInit_DLLs: yl694u1mb3nc89ll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
Avatar billede arlet Juniormester
05. maj 2005 - 21:25 #1
Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede spyzeek Nybegynder
08. maj 2005 - 17:31 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\system32\W8C6S4~1.DLL (file missing)
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Aminova WordSeeker] "C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\Controller.exe" SHORTCUT
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O20 - AppInit_DLLs: yl694u1mb3nc89ll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
Avatar billede arlet Juniormester
08. maj 2005 - 18:23 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\system32\W8C6S4~1.DLL (file missing)

O20 - AppInit_DLLs: yl694u1mb3nc89ll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll

----------------------------------------------------------

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede spyzeek Nybegynder
06. juli 2005 - 13:27 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Samsung\Digimax Viewer 2.1\STImgBrowser.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Digimax Viewer 2.1.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
Avatar billede arlet Juniormester
06. juli 2005 - 16:45 #5
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil.
Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm