Avatar billede goose Nybegynder
05. maj 2005 - 17:45 Der er 20 kommentarer

Eksperten nede - igen igen

Nu har Eksperten så igen været nede det meste af dagen .... ligesom i går.
Som Pro medlem føler jeg ikke helt jeg får valuta for mine penge.

Er der planer om, at Pro medlemmerne får forlænget deres abb. eller er det "bare ærgeligt sunnyboy" ?

Jeg kunne godt tænke mig en udmelding fra dem der "har noget at sige".

Er det bare mig der ikke er helt tilfreds med stabiliteten ?

/Goose
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2005 - 17:48 #1
Det vil sige du vil have forlænget abbonnement pga. 83 øre pr. dag - max...
De gange jeg er på eksperten kører den ok. Så jeg er tilfreds.
Avatar billede screem_brille Novice
05. maj 2005 - 17:49 #2
nej det er ikke kun dig, det er under al kritik at den side er så meget nede, og ekstremt elendigt at man ikke får noget information om dette
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:51 #3
Den har nu været nede helt til kl. 15:00 i dag og så var den nede hele søndag til mandag kl. 9 eller 10 om morgenen...

men der er nu også mange andre ting man kan brokke sig over når eksperten er oppe sååå:)
Avatar billede ranglen Nybegynder
05. maj 2005 - 17:58 #4
Jeg er da sikker på, at de ansvarlige er mere end velkomne til også at oprette spørgsmål her på Eksperten. Så ofte som databasen er ude af drift, må de jo have et problem de ikke kan løse?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 17:58 #5
Folk der *køber* Pro-medlemskab er til grin :-)
De betaler for noget, som de ikke får.. gør som os andre.. besvar spm..

PS: Jeg er heller ikke tilfreds med stabiliteten.
Avatar billede screem_brille Novice
05. maj 2005 - 18:02 #6
thesurfer, man kan da ikke være utilfreds med noget som ikke eksisterer ? (altså stabiliteten *GG*)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2005 - 18:03 #7
thesurfer: Det er da en mærkelig kommentar at komme med. Hvorfor er man nu til grin hvis man ønsker at betale for ekstra funktioner i stedet for at gøre en "større" indsats for at få dem gratis? Hvis man nu ikke har evnerne (eller tiden for den sags skyld) til at svare på nok spørgsmål for at ligge i Top 100 hver måned, så kan jeg ikke se problemet i at betale sig fra det!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 18:07 #8
Der er ikke noget galt i at betale.. hvis det altså virkede.. men når Eksperten er nede, så meget som Eksperten nu er, kan det nærmest ikke betale sig, at betale for de ekstra funktioner..

Den eneste pro-funktion, som jeg mener er "ekstra"/kan bruges/jeg bruger, er at man får indlægget i mailen.. intet andet..

Hvis man kan se bort fra det, er der ingen grund til at betale..

PS: Dette er blot min mening.. I er velkomne til jeres egne meninger..
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 18:12 #9
Man skal nu ikke knokle for at komme på top 100.. 22 point om dagen er nok.

Og eksperten skal nok blive mere stabil:) når færre mennesker gider være her. Så skal der heller ikke investeres i en ny server (igen?).

og lige en bemærkning.. har set 2 gange coadmins i dag, men ingen reaktion på en anmeldelse jeg har sendt til coadmin@eksperten.dk
dvs. sendte den dertil fordi der ikke blev reageret på det via. anmeld funktionen.
Brokker mig ikke, men undre mig bare fordi det er et par dage siden den blev afgivet!.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 18:15 #10
goose> Hvilke(n) Pro-funktion(er) plejer du at bruge?

kalp> Så vidt jeg ved, kommer coadmins til en beslutning, uden at informere anmelderen.. De tager sig af den anmeldte, hvis der skal ske noget.. ellers gør de ingenting.. Dvs, ingen feedback.
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2005 - 18:20 #11
kalp: No offence, men det er ikke alle personer der har tid eller lyst til at være på Eksperten hver dag ;)

Mht. anmeldelser, så er vores nye CoAdmin meget dårligt, og kun halvt implementeret (hvilke det har været i flere måneder efterhånden), så derfor er det ikke nemt at give alle svar på anmeldelsen, og I kan f.eks. heller ikke selv se status på jeres egne anmeldelser ligesom I kunne i det gamle system. Men husk: Der kan sagtens ske noget med jeres anmeldelse selvom der ikke bliver skrevet noget i f.eks. det spørgsmål der måtte blive henvist til.

Mht. emails, så sker der ikke noget når du sender til coadmin@eksperten.dk for den email findes nemlig ikke mere, og har ikke eksiteret i lang tid! CoAdmin mailen hedder nu coadmin@list.idg.dk

thesurfer: Som jeg skrev, så er det nye CoAdmin system meget dårligt. Vi har utallige gange bedt Admin om at indføre funktioner der gør det let for os at kommunikere med alle parter i en anmeldelse, men det ønske er endnu ikke blevet opfyldt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2005 - 18:25 #12
snowball> Jeg kritiserer ikke jer coadmins.. men systemet..
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 18:25 #13
snowball >> tak for info omkring den nye mail adresse så sender jeg da en ny anmeldelse:)

thesurfer >> korrekt:) men det var mere fordi jeg i min mail til Dem bad og responds:)

den har jeg så ikke fået pga. den ikke eksistere mere. men anvendte også anmeld funktionen og med det der står deri burde der være blevet gjort noget ved det anmeldelsen drejede sig om... og kan jeg se der ikke er. Måske fordi de stadig ikke har været forbi:) hellere det end at de har været og blot ignoreret det.
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 18:34 #14
snowball >> så er mailen sendt.. går ud fra coadmin@list.idg.dk er for alle coadmins? hvis ikke så hold på hat og briller;)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. maj 2005 - 18:35 #15
snowball> ang at man ikke længere kan se status på sine anmeldelse og at coadmin@eksperten.dk ikke længere virker, hvad er så årsagen til at ingen af brugerne er blevet orienteret om dette? vi får ingen info når eksperten pludselig laver om på noget, men kan selv få lov at finde ud af hvad der er sket og først når nogen endelig får fat i en coadmin der kan forklare lidt, får man disse oplysninger, det er da ikke særlig seriøst over for brugerne?
heller ikke at der ingen udmelding er overhovedet på de store nedbrud der har været nu her.
dette har stået på i over et halvt år, det er en arrogant, hånlig og useriøs holdning over for dem som holder siden oppe på et rimeligt niveau.
jeg har stor respekt for at nogen gider være coadmin på et site hvor man sidder i klemme mellem en masse seriøse brugere og en admin der ikke gider reagere for at forbedre deres forhold og virke herinde og forstår godt at man sommetider holder sig lidt i baggrunden, hvor man egentlig burde ha været fremme og markere sig.
det er ingen kritik af jer coadmins, men kun møntet på admin. (hvis der altså eksisterer en sådan)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2005 - 18:47 #16
kalp: Alle CoAdmins får mails sendt dertil - har dog ikke modtaget noget endnu - heller ikke til godkendelse, men den kommer nok.

nopsen: Jeg er helt enig! Siden jeg blev CoAdmin i 2002 har jeg (og andre CoAdmins) jævnligt klaget over at informationsniveauet er alt, alt for lavt, og gang på gang har de lovet at det nok skal blive bedre, men intet sker der. Ofte ved vi ikke mere end i gør når der sker noget, og hvis vi endelig skal vide bare en smule, så skal vi selv hive informationerne ud af IDG.

Det er absolut ikke optimalt at situationen er som den er, men det er desværre meget begrænset hvad vi kan gøre ved det.
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 18:49 #17
snowball >> Du må meget gerne sige hvis ikke du modtager noget for så sender jeg det igen:)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2005 - 19:11 #18
kalp: Den er modtaget!
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 19:15 #19
snowball >> Det glæder mig, at høre:)
Avatar billede goose Nybegynder
05. maj 2005 - 22:28 #20
john stigers >> Det kan godt være det kun er 83 øre om dagen og hvad så ? Jeg betaler trods alt de 83 øre om dagen og jeg kan vel godt tillade mig at forvente noget for de 83 øre, not ?
Hvis det altid virker når du er på, så må jeg jo forsøge på de forkerte tidspunkter.
Det jeg måske i den henseende efterlyser er noget information fra nogle ansvarlige.

thesurfer >> Okay, så er jeg til grin og det har jeg det så fint med. Jeg har ikke tiden til at sidde og svare på spørgsmål hele tiden, jeg gør det når jeg har tid og der er noget jeg kan svare på. Jeg bruger meget Eksperten til at blive klogere af og derfor syntes jeg det er kanont at få spørgsmål og svar direkte i mine mails, det er mere overskuelig og jeg kan arkiverer de emner som jeg vil udvide min viden om eller løsninger som jeg senere kan få brug for.
Netop dette har vist sig som en ekstra fordel især i de sidste 1-2 uger hvor der har været ret meget nedetid (ihvertfald når jeg har været på).

/Goose