Avatar billede camillus Nybegynder
05. maj 2005 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Problemer med at modtage mails på outlook

Jeg har sammen med min far en bredbånds forbindelse hos TDC,hvor der er tilsluttet 2 computer med hver sin mail adr.

Computer 1 er min far´s (der har microsoft outlook)
Computer 2 er min (der har outlook express)

Alle indkommende mails kommer til computer 1 og computer 2 modtager ingen, og skal være åben for at kunne modtage videre sendte mails fra computer 1, ellers kommer de tilbage til computer 1.

Hvad skal en computer idiot som mig gøre for at computer 1 modtager min far´s mails og computer 2 modtager mine mail´s?
Har lidt problemer med hvilken kategori det skal under.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2005 - 16:11 #1
Start med at gøre dette på computeren med Microsoft outlook!

http://www.pc-help.dk/prob/mail2.php

Du kan noget lignende med outlook express
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2005 - 16:17 #2
I outlook express

Funktioner > meddelelsesregler > post

1. Vælg ny
2. Sæt hak i "Hvor linjen til eller cc indeholder personer"
3. Nede i det store felt klikker du på "indeholder personer"
  Der tilføjer du så din fars email og trykker ok
4. I vinduet i midten vælger du "Hent den ikke fra serveren"
5. Nederst giver du reglen et navn, og så trykker du ok
6. Så trykker du ok igen

Nu skulle det gerne virke!
Avatar billede camillus Nybegynder
05. maj 2005 - 20:04 #3
Mange tak min dag er redet og det virker
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2005 - 21:45 #4
Jamen det er jeg da glad for at høre :D

Hvad øh... Kunne du ikke lige lukke?
HEr er et svar!
Avatar billede ahave Nybegynder
06. maj 2005 - 01:20 #5
Vedrøren link fra pc-help 16:11:57
- Under delen "Levering" sætter du hak i "Gem en kopi af meddelelser på serveren"

Det kan man jo hurtigt få problemer med sin ISP med.....
Når man løber tør for plads, ville alle mails sendt til den adresse blive afvist.
/ahave
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. maj 2005 - 10:05 #6
Det ved jeg godt, og det er et stort problem!
Bruger det selv, og tømmer den manuelt indimellem!

Desværre er det den eneste måde i Microsoft Outlook (2000)!
Der er Outlook Express noget bedre da den bare lader være med at hente!
Stadig foretrækker jeg dog Microsoft outlook!

Kan være det er anderledes i de nye udgaver af outlook, men hvis man ikke sætter den til det der, så kan nummer 2 computer ikke hente emailsne da de allerede er hentet og slettet på den ene!

Men hvis du vil bruge denne metode frem for outlook espress på begge maskiner, så HUSK AT TØMME DIN MAILSERVER INDIMELLEM!

Tak fordi du huskede mig på det!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:40 #7
lukketid?