Avatar billede finntoft Nybegynder
04. maj 2005 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problmer med at connecte

Hej.

Jeg har problemer med at connecte til min MSSQL database server..

Se fejlen her:
http://fito.dk/sqlserverfejl.JPG

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Finn Toft
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2005 - 12:06 #1
Du siger at du har problemer med at connecte, men det du prøver er at oprette en database? Er du sikker på at du har lov til det?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2005 - 12:07 #2
Og hvad har du helt konkret gjort? Hvilket program er det du arbejder i?
Avatar billede finntoft Nybegynder
04. maj 2005 - 12:12 #3
Det var nok lidt forkert screenshot..

Jeg arbejder i Visual Studio .Net 2003

Her er et andet screenshot hvor jeg prøver på at oprette forbindelse: http://fito.dk/sqlserverfejl2.JPG

Af provider bruger jeg: Microsoft OLE DB Prvider for SQL Server
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2005 - 12:24 #4
Kan du connecte til andre databaser?

Jeg har lige forsøgt at eftergøre det, og får den samme fejl når jeg prøver med forkert login, så er du 100% sikker på at login'et er rigtigt?
Avatar billede finntoft Nybegynder
04. maj 2005 - 12:28 #5
Jeg har prøvet at lave en gammeldags asp fil med følgene kode og smide den op på min server, og der fejler den kun hvis jeg angiver forkert brugernavn eller kode:

<%
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")

strConn= "DRIVER={SQL Server};" &_
"Network=DBMSSOCN;Address=mssql1.wannafind.dk,1433;" &_
"UID=brugernavn;password=adgangskode;" &_
"DATABASE=databasenavn;SERVER=mssql1.wannafind.dk;"

Conn.Open strConn

' Indsæt dit kode her

Conn.Close
%>

Det undre mig nemlig meget... Men har desværre ik andre sql servere at teste op i mod.
Avatar billede finntoft Nybegynder
04. maj 2005 - 12:32 #6
Har selv fået løst problemet.

I 1. Vælg eller angiv et server navn, har jeg bare skrevet: mssql1.wannafind.dk
Men det virker hvis jeg skriver: mssql1.wannafind.dk,1433

Tak for din hjælpsomhed. Vil du have points?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2005 - 15:29 #7
Næ, det var jo ikke min fortjeneste.

Sært i øvrigt, port 1433 er standardport, så "ingen port" burde være lige så godt som 1433
Avatar billede finntoft Nybegynder
04. maj 2005 - 22:51 #8
Det ville jeg os mene.. Men det var det der skulle til for at få det til at virke.