Avatar billede sailor Nybegynder
02. april 2001 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meddelelser ved tilføjelsesforespørgsler

Hej

Jeg har lavet et par tilføjelsesforespørgsler i access 2000. Når jeg tilføjer data til en tabel, kommer der en meddelse frem, der fortæller, hvis der forsøges tilføjet data, der i forvejen findes i tabellen. Og det er jo fint nok. Klikker man på \"ja\" bliver de data, der ikke i forvejen findes i tabellen tilføjet. Så langt så godt.

Da det drejer sig om 9 tilføjelsesforespørgsler, skal man altså klikke \"ja\" i op til 9 meddelelser før alle data er tilføjet de forskellige tabeller. Og det er jo lidt frusterende da forespørgslerne skal køre hver dag.

Hvordan undgår jeg dette?
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. april 2001 - 13:11 #1
Du vælger indstillinger i menu\'en funktioner.

På fanebladet \"Rediger/Søg\" fjerner du afkrydsningen ved Bekræft Postændringer.

Avatar billede lkp Nybegynder
02. april 2001 - 14:50 #2
Hej Sailor

Hvis du kører forespørgslerne fra kode, kan du slå advarslerne til og fra med nedentående kommandoer

docmd.setwarnings false \'Slår advarsler fra
docmd.setwarnings true  \'Slår advarsler til

Med venlig hilsen

LKP
02. april 2001 - 15:28 #3
Det samme kan du gøre vha makroer. Der hedder den vist \"AngivAdvarsler\" og sættes fra før rækken af forespørgsler og slås til igen umiddelbart efter.

/Thomas
Avatar billede sailor Nybegynder
02. april 2001 - 19:32 #4
Bingo. Det virkede med både kode og
Avatar billede sailor Nybegynder
02. april 2001 - 19:33 #5
Hov. Man skal lige vænne sig til denne sides mange muligheder.

Det virkede med koden. Tak for hjælpen.

vh
Sailor