Avatar billede came99 Nybegynder
02. maj 2005 - 22:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Irq konflikt

Lang historie gjort kort:

Købte computer og tunerkort. Ingen aux indgang til tunerkortet på det integrerede lydkort. Blev derfor nød til at smide et andet lydkort i.

Problemet: Grafikkort og lydkort kører på samme irq, og det får mit tunerprogram til at fryse. Jeg ved at det er det, for når jeg piller det ekstra lydkort ud og bruger onboardet er der ingen irqkonflikter.

Jeg har derfor brug for at få skiftet IRQ'en for enten mit lydkort eller grafikkort. Jeg kan ikke manuelt vælge irq i enhedshåndtering. Heller ikke i fejlsikret tilstand. Ej heller kan jeg ændre på det i biosen.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede came99 Nybegynder
02. maj 2005 - 22:32 #1
Bruger forresten XP
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2005 - 22:43 #2
Prøv at se i din bios og dunhar et punkt der hedder APIC
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2005 - 22:45 #3
APIC betyder Advanced Programmable Interrupt Controller.
den bryder IRQ loftet på 16 og op til et par og tyve.
Avatar billede came99 Nybegynder
02. maj 2005 - 22:55 #4
Jeg kan ikke ændre noget i biosen. Og jeg har i forvejen et par og tyve irq'er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2005 - 23:09 #5
hmm, så har ikke flere løsninger, har de ikke en hotline hvor du kan få hjælp?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. maj 2005 - 23:27 #6
Har du prøvet lydkortet i forskellige PCI slots, ellers prøv.
Avatar billede came99 Nybegynder
03. maj 2005 - 01:21 #7
Jeg har prøvet forskellige slots.
Avatar billede milter Ekspert
03. maj 2005 - 13:37 #8
Har du fjernet driveren til lydkortet mellem hver flytning?
Avatar billede came99 Nybegynder
03. maj 2005 - 21:47 #9
Nå, jeg løste det sgu ved at bruge det interne lydkort og lave et kabel fra TV-tuner kortet til jack=line in... Besværligt, grimt men funktionelt.
Avatar billede came99 Nybegynder
03. maj 2005 - 21:48 #10
Så deee...