Avatar billede asse12 Nybegynder
02. maj 2005 - 20:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skabelon for skabeloner

hej
er det mugligt at lave en skabelon der er kædet til en anden skabelon??
eks. jeg har en skabelon der heder Brevpapir med logo og noget tekst i sidefoden. Denne skabelon har jeg brugt til at bygge vidre på til en skabelon der heder Tilbud. Osv.
Det jeg så godt kunne tænke mig er at kæde teksten fra den første skabelon til den næste osv. sådan at jeg ikke skal ændre teksten andre steder end i den første skabelon hvis jeg eks.vis skal ændre logo eller tlf. nr.
Avatar billede nc Nybegynder
02. maj 2005 - 20:32 #1
Det er noget med at man kan lave nogle scripts i officepakken. tror måske de kan bruges, men spørg mig ikke nærmere, for jeg er langt fra ekspert på dette område.
Så vidt jeg husker er det VBScript der bruges
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
02. maj 2005 - 20:41 #2
Prøv at kigge på Autotekster - jeg mener de kan bruges i den sammenhæng, der står noget om det i Words hjælp
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
02. maj 2005 - 20:43 #3
Min Word er engelsk, her står i hjælpen:

AutoText: A storage location for text or graphics you want to use again such as a standard contract clause or a long distribution list. Each selection of text or graphics is recorded as an AutoText entry and is assigned a unique name.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
02. maj 2005 - 20:50 #4
.. og du skal have din Autotekst i Normal.dot.
Du anvender autoteksten ved at indsætte feltkoden:
{ AUTOTEXT AutoTextEntry }
Avatar billede lwi Nybegynder
08. maj 2005 - 21:20 #5
du kan også hæfte 2 skabeloner på dit dokument. eller med andre ord lade din brev-, tilbudsskabelon hente oplysninger i en anden skabelon, der blot indeholder oplysninger til sidehoved/sidefod.