Avatar billede EIHP Juniormester
30. april 2005 - 23:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XML editor hvor jeg også kan se resultatet

Jeg er helt ny i XML, og jeg er ved at blive dums af det.. findes der ikke en editor, der også kan vise hvor mit resultat kommer til at se ud, samtide med at man ændre i den..???
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2005 - 23:52 #1
XML ser jo ikke ud som noget som helst.

Mener du en editor som kan editere XML og XSL og vise output fra de to ?
Avatar billede EIHP Juniormester
01. maj 2005 - 00:04 #2
Muligvis, har ik den store forstand.. skal bruge det til interface i WorldOfWarcraft og det er skrevet i XML det man kan se, og koderne i nogen andre filer, i et sprog meget lig c++

Men jeg vil gerne ha noget der kan vise mig hvordan mine ting kommer til at se, ud, uden at jeg skal starte WorldOfWarcraft op hele tiden.. :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. maj 2005 - 02:32 #3
<ole>

Det er WorldOfWarcraft, der bestemmer, hvordan det skal se ud. XML er kun data, der bliver oversat og tolket af programmet, der bruger det.

Hvordan XML'en kommer til at se ud, er bestemt af en del af WorldOfWarcraft's kode. Den kunne ende med at se helt anderledes ud i et andet program - men med 99,9999999% sikkerhed vil den være komplet ubrugelig i et andet program  :)

Eneste mulighed er altså at åbne programmet og se resultatet

/mvh
</bole>
Avatar billede EIHP Juniormester
02. maj 2005 - 19:43 #4
Har jo det jeg gerne ville slip for.. :( sikker på der ik er en lille chance for et program til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2005 - 19:54 #5
Usandsyneligt
Avatar billede EIHP Juniormester
02. maj 2005 - 20:10 #6
ok.. øv øv.. ved nogen hvor jeg kan lære mere om xml så? for så bliver jeg nød til at arbejde fra grunden... så nogen gode tutorials ville være nice
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2005 - 20:22 #7
http://www.w3schools.com/xml/default.asp er OK til at starte med.

Men ellers er der skrevet mange tykke bøger på 1000 sider om XML.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 17:02 #8
OK ?