Avatar billede lsolesen Nybegynder
30. april 2005 - 09:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Outgraphic.dk - feedback

Jeg vil gerne have lidt feedback på outgraphic.dk. Der mangler fortsat billeder på produktsiderne, men ellers er siden nogenlunde, som den skal være.

Jeg vil gerne have feedback på:

- html og css-koden
- designet
- brugervenligheden
Avatar billede weblex Nybegynder
30. april 2005 - 09:08 #1
Hmmm... www.outgraphic.dk er ikke linket?
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 09:15 #2
Hvis den side du har skrevet adressen på er den side vi skal bedømme, er det let nok for mig:

1 @ 10

Forklaring: Der er kun én side, og siden er "under opbygning" (Der er mindre indhold end på Googles forside).

Mener du virkelig at siden er som den skal være (nogenlunde)?

Apo
Avatar billede lsolesen Nybegynder
30. april 2005 - 09:20 #3
Arg, undskyld. I skal naturligvis have linket :)

http://www.outgraphic.dk/nyindex.php
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 09:36 #4
Nå, det giver jo et helt andet indtryk ;-)

HTML OG CSS:
Umiddelbart ser det fornuftigt ud. Dog har jeg set en forskel på siden vist i IE 6.0 og Mozilla Firefox 1.0 (Den lyseblå indholdsramme ligger ca. 1 px over venstremenuen i Firefox). Jeg undrer mig lidt over at du bruger unødvendige tags i din HTML:

F.eks.: <h1><span>Outgraphic.dk - Print &amp; Grafik</span></h1> (Hvad hjælper <span> i dette tilfælde?)

DESIGN:
Designet er enkelt og overskueligt, men hvis virksomheden leverer grafiske løsninger vil potentielle kunder nok sætte pris på at opleve et mere grafisk præget website, frem for et generelt tekstpræget website. Farverne virker en anelse dystre og kolde.

BRUGERVENLIGHED:
Din struktur er enkel og lige til at gå til. Der er ikke for mange sider og der er ikke for meget indhold og fyld på siderne.

Apo
Avatar billede ullum Praktikant
30. april 2005 - 09:41 #5
kvalitets produkter skal være i et ord
Avatar billede lsolesen Nybegynder
30. april 2005 - 09:48 #6
Tak for jeres kommentarer:

apo ->
_unødvendig tags_: jeg bruger <h1><span> til at lave en imagereplacement. Kan jeg lave det på en anden måde? Er der andre tags, du finder unødvendige - og hvis, hvordan ville du gøre det i stedet? (er jo altid interesseret i at lære).

_forskel_: ja, jeg undrer mig også over den forskel. Du har ikke nogen løsning på det, har du?

ullum -> rettet
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 09:48 #7
BRUGERVENLIGHED: (Fortsat)
Der mangler billeder/grafik på produktsiderne, ellers virker det på ingen måde tiltrækkende på potentielle kunder.

Hvem har f.eks. lyst til at købe et banner uden at se eksempler på virksomhedens kunnen forinden? (Eksempler, eksempler, eksempler ellers smutter kunderne videre til en anden der gerne vil vise hvor dygtig han er)

Spørg dig selv om følgende: Ville jeg købe noget af mig selv hvis det jeg så (læste) på sitet var det eneste jeg havde at gå ud fra?

Apo
Avatar billede lsolesen Nybegynder
30. april 2005 - 10:02 #8
Jep. Der mangler fortsat billeder på produktsiderne, jf. mit første indlæg :) Det kommer, men kunden har endnu ikke leveret dem.
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 10:03 #9
Isolesen > imagereplacement... Okay, den havde jeg ikke luret :-)

Hvis du bruger W3C's validator kan du selv kontrollere om din CSS og HTML indeholder fejl eller om de overholder standarderne.

Dit stylesheet: http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.outgraphic.dk%2F%2Fcss%2Foutgraphic.css&usermedium=all (No error or warning found)

Din forside: http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.outgraphic.dk%2Fnyindex.php&usermedium=all

Umiddelbart ser det jo godt ud :-)

Apo
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 10:05 #10
Isolesen > Ja, det skriver du jo også ;-)

Apo
Avatar billede apo Praktikant
30. april 2005 - 10:16 #11
Angående forskellen... Jeg har ikke en egentlig løsning på problemet. Dog kan jeg se at du ikke formaterer din <H1> i dit stylesheet på anden måde end denne:
h1 {
font-size : 200%;
color : #4d75b7;
}

Prøv evt. at erstatte den med denne:
h1 {
font-size : 200%;
color : #4d75b7;
margin: 0px;
padding: 0px;
}

Måske hjælper det (ellers har jeg ingen andre forslag).

Apo
Avatar billede simsevu Juniormester
14. maj 2005 - 16:35 #12
Super enkelt, super nemt.. mere er der ikke at sige..

fed side herfra ;)..
Avatar billede lsolesen Nybegynder
14. maj 2005 - 17:16 #13
Tak for kommentarerne. Smid lige et svar, de der vil have point :)
Avatar billede simsevu Juniormester
14. maj 2005 - 18:03 #14
jeg vil sku gerne have point
Avatar billede Hald Praktikant
28. juni 2005 - 07:15 #15
simsevu, du er vist en "fisker"...
Avatar billede lsolesen Nybegynder
28. juni 2005 - 08:52 #16
Jeg lukker spørgsmålet og tager selv pointene, hvis jeg ikke snart får et svar fra apo :)
Avatar billede apo Praktikant
24. juli 2005 - 20:27 #17
Hov... Kan jeg nå det endnu? :-)

Apo