Avatar billede taktil Nybegynder
29. april 2005 - 23:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rippe radio

Er det muligt at rippe DR's gyldne genhør? Min stjerne hos svigermor ville stige betydeligt hvis jeg kunne.
Hvad gør jeg?
Avatar billede nopsen Ekspert
30. april 2005 - 00:12 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
30. april 2005 - 01:02 #2
StationRipper er et gratis program - det har været omtalt i DR's Rabatten.
Der er skrevet en dansk brugervejlednng til det som kan hentes her, og samme sted er der link til Rabatten udsendelsen
http://www.freefiles.dk/modules/news/article.php?storyid=23
----------------------------------

Selv bruger jeg Audiograbber, som også er gratis. Det er et program som kan optage alt, hvad der afspilles gennem en pc's lydkort. Dvs. har du Netradio kørende kan det optages med Audiograbber og gemmes i Wav format. eller direkte som mp3 med Lame mp3 encoderen installeret.

Se dansk guide med billeder her, hvorfra program, dansk srogpakke og lame mp3 kan hentes
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=961&PN=1

En anden dansk guide her
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm
Avatar billede taktil Nybegynder
30. april 2005 - 06:54 #3
Til halifax:  Jeg har installeret og - mener jeg - gjort alt hvad jeg skulle. Problemet er nu fgl:
Jeg har lyden fra DR kørende men Audiograbber står under lydstyrke og flasher på 2-2½% ?? Der er altså ingen lyd via mit lydkort, eller hva'? Lyden kommer ellers fint ud via mit stereoanlæg koblet til PC'en!
Ellers fin beskrivelse til installering af Audiograbber for en begynder som mig.
Hvad gør jeg forkert lige nu?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. april 2005 - 10:42 #4
Klik på mixer knapper, der hvor du står -> Lydkontrolpanel kommer frem. Under Indspilning i lydpanelet sæt hak ud for Stereo Mix, og lyden (styrke) kan nu af aflæses i Audiograbber.
Juster lyden ned i lydkonkrolpanelet, hvis udslaget er for stort - for høj lydstyrke.

Nu kan du optage, lad evt. en lille testptagelse og hør om du er tilfreds med indstillingen.
Avatar billede taktil Nybegynder
30. april 2005 - 13:01 #5
Så kører det!!
Tak for hjælpen, halifax.
Hilsen taktil.
Avatar billede taktil Nybegynder
30. april 2005 - 13:03 #6
hvordan er det jag giver dig points'ene?
Der går for lang tid imellem!!
Avatar billede taktil Nybegynder
30. april 2005 - 13:12 #7
jeg fandt vist ud af det??