Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. april 2005 - 11:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

makroer og genvejstaster

Jeg har f.eks oprettet 20 forskellige makroer. Når jeg så benytter genvejstasten ALT + F8 får jeg menuboksen frem hvor jeg skal ind og markere den makro jeg ønsker. Nu er der 2 jeg bruger ret meget hvorfor jeg egentlig gerne ville have den ført op på værktøjslinien, eller alternativ, ville jeg meget hellere oprette 2 specielle genvejstaster som kun bruges til de 2 oprindelige makroer. Kan dette lade sig gøre mon?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 11:56 #1
Du højreklikker et sted i din menulinje, og vælger Customize.
Vælg fanebladet commands
find Macros i venstre side
Marker den makro du vil lave genvejstast til (højre side)
Tryk på knappen Keyboard og lave din genvejstast
Pas på du ikke får lavet en du bruger i forvejen.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 11:58 #2
Vil du have den i værktøjslinjen, tager du fat i makronavnet i højre side når du står i Customize og hiver den op i værktøjslinjen hvor du vil have den.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 11:59 #3
En enkelt ting mere, hvis du lægger den i værktøjslinjen.
For at få et mere sigende navn til din makro, eller et billede, kan du - medens du stadig har boxen åben - højreklikke og ændre navn, eller ændre til ikon.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. april 2005 - 12:34 #4
Heysa hovsa. Jeg prøver dit forslag af og vender tilbage:)
God weekend.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. april 2005 - 12:43 #5
Heysa igen. Når jeg har markeret makroen jeg ønsker en genvejstast til kommer jeg ind i dialogboksen GENVEJSTAST. I boksen "angiv en tastatursekvens" sker der intet. Hvad gør jeg forkert her. (genvejstasterne som jeg ønsker at benytte bliver bogstaverne mvh)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 16:14 #6
Du skal finde macros i listen til venstre, og derefter den makro der skal tildeles genvej til højre. sæt kurseren i feltet Press new shortcut key, og pres f.eks. Alt og et bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 16:15 #7
husk derefter at trykke på knappen assign (jeg tror den hedder tildel i den danske version)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. april 2005 - 17:15 #8
Arggg, jeg glemte at holde alt-knappen nede. Så nu virker det med ALT + M.
Men kan det lade sig gøre at bruge f.eks tastekombinationen ALT + MVH, altså 3 samlet bogstaver fremfor kun M (da jeg i forvejen har en del genvejstaster på mit logitech tastatur?)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 18:21 #9
Så vidt jeg kan se, kan du kun bruge alt+2 andre taster, men du kan bruge ctrl eller
Alt Gr og sammen med shift tasten. Prøv dig frem ;-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. april 2005 - 21:09 #10
Heysa hovsa. Du har virkelig bragt mig på sporer med at få oprettet genvejstaster, så 1000 tak for hjælpen:)