Avatar billede obix Nybegynder
29. april 2005 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor sættes en maxgrænse på en blob?

Hej Eksperter.

Hvorfor sætter man egentlig en max grænse på en blob i database?

Vi ved ikke præcist hvor store de største filer bliver så kan vi bare sætte max størelsen på blobben i tabellen til 1000 mb? eller vil det gøre det hele langsommere?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 08:54 #1
hvis du har brug for 1 GB BLOB's så har du brug for det

men ellers forbyd det

medmindre det er en meget amatøragtig database, så vil max størrelse ikke påvirke
performance

men overvej lige hvad der kan ske med net båndbredde og diskplads hvis
fejl eller denial of service angreb begynder at smide mange 1 GB BLOB's
ind i databasen.
Avatar billede obix Nybegynder
29. april 2005 - 09:02 #2
Hej Arne.
Tak for svaret. Det skulle ikke være en amatør database. Det er db2.

Vil du lige lave et svar så du kan få lidt points.?
Avatar billede obix Nybegynder
29. april 2005 - 09:06 #3
Hvad bruger databasen så max størelsen til? simpelthen blot til at tjekke om filen er for stor?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 09:13 #4
jo tak
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 09:13 #5
ja
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 09:15 #6
Problem stillingen er helt den samme med VARCHAR(20) og VARCHAR(40) - langt
de fleste databaser vil fysisk på disk kun gemme længde plus faktiske bytes
d.v.a. at de fylder ens. Men VARCHAR(20) begrænser længden til 20 og det
kan være en god restriktion.