Avatar billede felix_forex Nybegynder
28. april 2005 - 18:46 Der er 9 kommentarer

Mime typer, headers og gem af fil

Hi eksperts,

Jeg har brug for:

At når min ASP-side ER loaded og vist, bliver man promptet om man vil gemme en txt-fil jeg har liggende på serveren.
Sådan at den ikke bare åbnes i browseren. OG den viste side bliver ved med at stå der.

Har søgt lidt rundt her på sitet, og kan forstå det handler om at indstille mime-typen/headeren for den enkelte fil, men kan ikke rigtig finde noget endegyldig fungerende.

Der er 200 point til den der giver noget der virker - bedst.
Avatar billede felix_forex Nybegynder
28. april 2005 - 18:51 #1
Eventuelt os bare nogle gode idéer at arbejde videre fra.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. april 2005 - 21:31 #2
"tvangsdownload" kan kun ske når en side loades, da det er ASP koden der gør det. Dvs, når man bliver promptet om man vil downloade filen, og klikker Ja/OK, er der en side der skal (re)loades.

Denne side, kunne være placeret i et ikke-synligt iframe.
Avatar billede felix_forex Nybegynder
29. april 2005 - 09:37 #3
Go idé, men hvordan gør man helt præcist.

med mimetyper osv.
Avatar billede hiks Nybegynder
29. april 2005 - 22:04 #4
hvorfor laver du ikke bare en meta refresh eller et javascript der redirecter på body onload ?

Meta refresh indsættes i <head>:
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="5; URL=http://www.ditdomæne.dk/dintextfil.txt">

java script:
http://grizzlyweb.com/webmaster/javascripts/refresh.asp

Bare mine 25 øre... go weekend!

/hiks
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. april 2005 - 23:41 #5
hiks> Dine 25 øre er ikke 25 øre værd :-)
I spm'et står der jo: "Sådan at den ikke bare åbnes i browseren. OG den viste side bliver ved med at stå der."

felix_forex>
hovedsiden indeholder:
Noget tekst her
<iframe src="skjult.asp" width="0" height="0" frameborder="0"></iframe>

skjult.asp indeholder f.eks., det der står her: - http://webdeveloper.com/forum/showthread.php?t=23736
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. april 2005 - 23:44 #6
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. april 2005 - 23:44 #7
Søg evt på "force download" via www.google.com
Avatar billede hiks Nybegynder
30. april 2005 - 08:04 #8
thesurfer: 25 øre = 0 øre - du har ret... burde have gået i seng efter børnetime. :o)

/hiks
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juni 2005 - 21:15 #9
felix_forex> Det ville være rart, med noget feedback.. :-)

/theSurfer