Avatar billede kefr Nybegynder
28. april 2005 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af Data træk via ODBC

Har følgende problemstilling.

Sidder og udviker ODBC udtræk via MS Query. Disse udtræk skal anvendes af brugere som ikke skal kunne komme op og redigere i udtrækket via MS Query. brugeren skal selv kunne opdatere datatrækket eller datatræk opsættes til at kunne opdateres ved åbning. Jeg kan se i indstillinger at man kan gemme adgangskode, men kan ikke få det til at virke. Kan det lade sig gøre? Hvordan beskytter man ellers datatræk?
Avatar billede stewen Praktikant
28. april 2005 - 15:53 #1
Det med at gemme adgangskoden, er kun hvis der skal bruges adgangskode for at få adgang til data (kode til databasen) - du kan derfor ikke bruge det til noget i denne sammenhæng

Det eneste du umiddelbart kan gøre er sætte beskyttelse på dit ark (Funktioner -> Beskyttelse -> Beskyt ark) - desværre betyder det så at man ikke kan opdatere trækket! Derfor bliver du nød til lidt VBA:

Sub Update()

Dim ws As Worksheet
Set ws = ActiveSheet

Sheets("Inddata").Select
ActiveSheet.Unprotect

    Range("A2").Select ' En celle som indgår i det område der skal opdateres
    Selection.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
ws.Select

End Sub
Avatar billede stewen Praktikant
28. april 2005 - 15:54 #2
hvor Inddata er den fane der skal opdateres!
Avatar billede stewen Praktikant
08. juni 2005 - 16:29 #3
Hvad blev status?
Avatar billede kefr Nybegynder
26. september 2005 - 15:21 #4
Beklager jeg ikke har fået svaret på denne her. Jeg kom væk fra projektet og skal nu igen til at kigge på opgaven.

Jeg vil prøve din kode senere.
Jeg har arbejdet lidt med muligheden for at beskytte data som du beskriver ovenfor via Beskyttelse.

Kast et svar så får du points, spørgsmålet har efterhånden stået åbent ret længe beklager.
Avatar billede stewen Praktikant
26. september 2005 - 15:29 #5
Smider gerne et svar - du må gerne vende tilbage hvis ikke det lykkes
Avatar billede kefr Nybegynder
26. september 2005 - 15:31 #6
Ok takker.