Avatar billede leif Seniormester
28. april 2005 - 11:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekstra domæne som viser noget andet

Hej,

Har en lille udfordring (Mener jeg selv da jeg ikke kan få den til det).

Det drejer sig om at jeg skal have 2 domæner på vores webserver domæne1.dk og domæne2.dk.

Domæne1.dk skal være standard domænet sagt på den måde at hvis jeg kommer ind er det denne side jeg skal se.

Domæne2.dk må der kun være adgang til iNotes dvs. til Mailboxe.

Hvordan klarer man den bedst, jeg kan sagtens oprette Virtual Server, med anden Default Homepage, men når jeg går ind på begge domæner ser jeg det samme !

Hvad gør jeg forkert ?

Fra
Leif
Avatar billede wise Seniormester
28. april 2005 - 12:37 #1
Du skal over under mapping fanen på din virtuelle host og sætte den til at pege på den base du vil smide folk ind i.
Jeg går ud fra at den skal pege på en inotes-redirect base der automatisk smider folk til deres egen mailfil efter login. Skift evt til HTTPS i samme omgang - så login er krypteret...
Avatar billede leif Seniormester
28. april 2005 - 13:17 #2
Kan jeg gøre så at hvis jeg skriver domæne1.dk/mail/mailnavn.nsf og så vil jeg blive afvist ?
Avatar billede leif Seniormester
28. april 2005 - 13:20 #3
Kan det passe jeg skal lave 2 Virtual Host for at få både www.domæne1.dk og domæne1.dk til at pege på det ?
Avatar billede wise Seniormester
28. april 2005 - 14:05 #4
ja, du skal lave 2 - man kan vist nok lave et alias. har ikke selv roddet med det i 1+ år.
Jeg er ikke sikker på om du kan afvise alt andet på den måde. Kører både dom1 og dom2 med notes baser - eller peger "ikke mail" domænet mod nogle html filer?
Man kan måske lave noget med den R5 filepotection der ligger derinde - men jeg har ikke prøvet det.
Avatar billede leif Seniormester
28. april 2005 - 15:52 #5
Okay, dette er heller ikke det vigtigste at de kan tilgå samme filer.

Det ene domæne peger på en HTML fil og den anden skal pege på en Redirect database.
Avatar billede wise Seniormester
28. april 2005 - 16:18 #6
Ja, så den måde vil man ihvertfald ramme det rigtige når man skriver http://dom1.dk eller dom2.dk.
Hvis man kaster sig ud i en direkte sti vil det virke... ;-)

Et af mine vhost peger på denne homeURL "https://server.dom.com/iumnordic/extranet/listdb-new.nsf/webmb"
Avatar billede vivler Nybegynder
29. april 2005 - 08:07 #7
Hej Leif.
Vi har i princippet det senarie, som jeg tror du efterspørger, Dog bruger vi kun 1 domæne til det.
Vi har www.xxxxxxxx.dk domæne som er hosted på hotel i byen, og har lavet en A-rekord som hedder webmail.xxxxxxxx.dk som peger på vores extern ipadr. og der sat en regel op i FW at alt https(443 SSL) trafik routes til Dominoserveren interne ipadr. og notes redirectdatabase. det gør at brugerne ikke skal huske en lang url streng, og så Wise skriver, så bliver kodeord og password kryptere via SSL
Avatar billede leif Seniormester
03. maj 2005 - 13:21 #8
wise -> Takker ! Vil du have point ?
Avatar billede wise Seniormester
03. maj 2005 - 13:29 #9
Hvis du fik det til at spille vil jeg da gerne smide et svar :-)
Avatar billede leif Seniormester
03. maj 2005 - 15:09 #10
Jeg fik det til at spille acceptabelt.