Avatar billede larsen45 Juniormester
28. april 2005 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opsætning af Windows 2003 server til webserver

Hejsa

Jeg har brug for hjælp til at opsætte engelsk sprogede Windows server 2003.
Jeg skal lige sige at det er installeret men skal have hjælp til hvordan jeg kan få en webserver op at kører. I første omgang skal jeg bruge almindelig html, javascript, asp, access m.v.

Er der nogen herinde som har prøvet at opsætte en server 2003 og fået det til at virke korrekt.
Jeg har et dyndns navn som peger på min ip, som jeg skal bruge til formålet i første omgang.

Håber der er nogen som kan hjælpe tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. april 2005 - 12:01 #1
Jeg mener at IIS automatisk installere sig selv på windows server 2003, iis 6.0

kan du ikke tilgå din webserver med http://localhost

Få at få den til at virke med et dyndns navn skal du ind og pille ved security på mappen c:\inetpub\wwwroot...
Avatar billede fommy Nybegynder
28. april 2005 - 12:10 #2
I start menuen eller kontrolpanel er der noget der hedder Manage Your Server.
Vælg den og der kommer et vindue frem. Der tilføjer du rollen som Application Server,
og så kører det. Der efter finder du et punkt i Administrative Tools i kontrolpanel,
som du bruger til at lave ændringer i IIS.
Avatar billede larsen45 Juniormester
28. april 2005 - 12:11 #3
nej desværre den siger at:
The page cannot be displayed.

Jeg skal nok have skået det hele ud i pap i hvordan jeg få gjort det korrekt både med sikkerheden og selvfølgelig hvordan jeg for min webserver op at kører.

Jeg kan ikke lige finde den mappe c:\inetpub\wwwroot
Avatar billede jokkejensen Novice
28. april 2005 - 13:06 #4
hvis du ikke har denne mappe så er IIS vist ikke installeret..

I med cd'en og installer det..
Avatar billede larsen45 Juniormester
28. april 2005 - 16:32 #5
Så fik jeg installeret det fra cd´eren af tog lidt tid desværre.
jeg kan godt se localhost nu men hvordan for jeg min ip adresse at se med samme startside?
håber du kan forklare mig det. jeg vil gerne bruge index.asp
Jeg vil også gerne vide hvor man skal ændre port til 80.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. april 2005 - 20:03 #6
port er default 80... jeg kan desværre kun fortælle dig om mine erfaringer med windows XP, er desværre ikke den stolte ejer af server2003..

Okay, når du kan se din server på localhost, betyder det at serveren kører og virker... Her efter skal du have den sat op til at fungere så externe brugere kan se siderne.... find en makker og leg lidt med det, han skal forsøge at komme ind på din pc med http://dinip ex. http://80.80.80.80/..

Du skal nok ind og tillade internetgæste brugere (PCNAVN/ISUR_PCNAVN) at læse denne mappe, få så en til at til at teste, smid eventuelt også brugeren "alle" ind..
Avatar billede larsen45 Juniormester
28. april 2005 - 21:36 #7
okay jeg har lige siddet og leget lidt med det men kan ikke lige få det til at virke.
Jeg forsætter med at prøve.
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. maj 2011 - 00:03 #8
lukker