Avatar billede ymez Nybegynder
27. april 2005 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra Word til PDF i specifik størrelse.

Jeg vil konventere et word dokument til PDF, hvilket jeg benytter Adobe Acrobat 6.0 Pro til.
Problemet er at word dokumentet kun har en størrelse på 6cm x 4cm - Når det er blevet konventeret til PDF, så er dokumentet en normal 4A side, hvor så en lille del er det som jeg har lavet i word.
Kan man ikke ændre, så selve PDF dokumentet kun får størrelsen 6cm x 4cm?
Jeg har prøvet at ændre under "advanced settings", så der står at "default page size" er 6cm x 4cm.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
på forhånd tak.
Avatar billede skater Nybegynder
28. april 2005 - 08:27 #1
"advanced settings" - er det i word eller adobe?

Bruger du den pdf-printer der bliver installeret med Adobe Acrobat 6.0 Pro? - når man printer fra word skulle der gerne være en pdf-printer...

Under properties/egenskaber for pdf-printeren er der et faneblad for Adobe-pdf-indstillinger... Her kan man tilføje en brugerdefineret papirstørrelse (Add custom page), hvor man angiver størrelsen på siden (i millimeter).

Når det er gjort, kan man vælge denne størrelse papir på fanebladet for Adobe-pdf-indstillinger - og så skulle den gerne give en lille pdf-fil...
Avatar billede ymez Nybegynder
28. april 2005 - 09:59 #2
Tak for dit svar.
Når jeg indtaster, som du skriver, at den skal være 60x40mm - Så kommer der en pop-up som skriver følgende:
"Not allowed to modify system or printer defined paper size (A4). Only user defined paper size can be modified or deleted"

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede skater Nybegynder
28. april 2005 - 10:11 #3
Du skal selv navngive papirstørrelsen, bare skriv/overskriv i det felt, der hedder "paper names" - du må ikke forsøge at ændre størrelse på en af de eksisterende (A4, letter osv.) du kan dog godt ændre i dem du selv definerer/opretter.
Avatar billede ymez Nybegynder
29. april 2005 - 09:57 #4
Super, det virker.
Hvis du laver et svar, får du points.
Avatar billede skater Nybegynder
29. april 2005 - 10:25 #5
Jamen velbekomme!