Avatar billede g-lock Nybegynder
26. april 2005 - 18:33 Der er 3 kommentarer

export af data til fil

hey

skal have have en lavet en kopi af en DB som IKKE må gå offline. det skal være en fil da tele fucker,ikke kan få fingeren ud og give mig ADSL hjemme så ingen inet til mig TRIST så derfor en fil

har en MSsql server hjemme
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. april 2005 - 23:22 #1
Jeg går ud fra at du har overvejet en backupfil, eller hvad? Så kan du få alt med views og stored procedures og functions osv. Det må være nummer 1.

Kan du ikke det, så kan du få tabeller med data ud:
Via enterprise manager kan du lave en Export Data, fra MSSQL til en Access. Det bliver nok lidt tungt hvis der er flere giga.

Vær opmærksom på at datatyper vil ændres, og at collation problemer kan betyde at bl.a. æøå går i kludder. Jeg kan anbefale at bruge en ODBC connection til Access'en og måske også til MSSQL, det vil ofte klare collation problemerne.
Avatar billede g-lock Nybegynder
02. maj 2005 - 17:29 #2
sorry den lange vente tid

ja en backup fil er ok men hvordan laver jeg den??? step by step tak
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. maj 2005 - 21:41 #3
Højreklik på databasen i Enterprise Manager, vælg All Tasks > Backup database.

I boxen lader du alt være, undtagen Backup to, hvor du klikker Add ...

Så sætter du prik i File name, og klikker på ...  Nu kan du vælge hvor du vil gemme backup'en, men bemærk at det er på SERVEREN du gemmer den, ikke din lokalmaskine. Angiv et filnavn. Det behøves ikke, man man plejer at kalde den .bak til efternavn.

Klik OK, OK og OK, og så kører den. Vær forberedt på at det tager lang tid.

Når du har fået flyttet filen skal du ind på din egen server og vælge Restore database.