Avatar billede rossoneris Nybegynder
26. april 2005 - 13:33 Der er 9 kommentarer

Flytte kalender del mm

Har en lille udfodring omkring 2 notes servere, hvor den ene skal udfases.

Er det muligt på en eller anden måde at flytte brugers kalender del over på en ny server, hvor brugere også er oprettet. Hvis brugere skal til at oprette alle aftaler igen, bliver der altså tale om en større og langvarig process.
Avatar billede wise Seniormester
26. april 2005 - 13:55 #1
mail og kalender ligger i en og samme fil "fefterna.nsf" for Fornavn Efternavnsen.
Det er "bare" denne du skal flytte.
Hvis det er indenfor samme domæne er der ingen problemer - hvis det er imellem 2 domæner er der nok noget der lige skal styres. Og det har jeg på fornemmelsen det er når du siger du har oprettet brugerne igen...!
Så skal du som minimum rette "mailfil-ejer" som står inden i prefferences. Jeg tror også din busytime på den nye box vil brokke sig over at personer med det gamele navn ikke findes i adressebogen - men det bør ikke gøre skade.

Endelig kunne man forestille sig problemer med brugernes private aftaler da de kan være bundet op på det gamle personnavn...

Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
26. april 2005 - 14:09 #2
hmm, hvorfor hænger de 2 servere ikke "sammen"?
Men næsten ligemeget hvormeget man har adskilt domænerne (og evt. dermed serverne), så kan man sagten få en glidende overgang. Men inden jeg roder mig ud i Dominos underfundige væsen desangående, så må du lige beskrive historikken I har gjort evt. hvorfor I har gjort som I har.
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. april 2005 - 07:48 #3
Ja jeg undre mig osse over at du ike bare have lavet replikaer af af disse postkasser.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. april 2005 - 11:00 #4
På begge notes server er brugere oprettet med en mail adresse. Den ene server håndterer intern mail, mens den anden er til ekstern mail. Meningen er så at simpelthen få droppet den interne notes server, sådan alt kommunikation kommer til at foregå på den eksterne.

Derfor skal selve kalender delen på den interne server flyttes over på den eksterne server.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. april 2005 - 11:01 #5
Alle mail der ligger på den eksterne server skal blive liggende hos hver enkel bruger, men kalender funktionen har til dato kun kørt på den interne, derfor skal den flyttes over.
Avatar billede wise Seniormester
27. april 2005 - 11:46 #6
Har brugerne indtil nu haft en mailfil på den interne med kalender og intern mail og en mailfil på den eksterne til extern mail eller hvordan?
Jeg forstår vist ikke helt hvordan den opdeling i praksis har foregået - har brugerne haft en eller 2 mailbokse?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. april 2005 - 11:51 #7
de har faktisk 2 mail bokse - hvor det er kalender delen på den interne der er blevet brugt som den aktive. Og så er det jo kalender delen skal flyttes over på den eksterne mailboks
Avatar billede wise Seniormester
27. april 2005 - 11:59 #8
Så i virkeligheden skal du merge den interne mailbox (med kalenderen) ind i den eksterne (med kun mails).
Jeg har aldrig prøvet det - men groft sagt burde det virke at åbne all documents view i den interne og kopiere alle (kalender)dokumenter herfra og til den eksterne.

DETTE ER ET GÆT JEG HAR ALDRIG PRØVET DET OG VED IKKE HVORDAN DET VIL FUNGERE !
Avatar billede jogii Nybegynder
27. april 2005 - 12:57 #9
2 postkasser, én på hver server.
Bruger brugerne den samme ID-fil til at tilgå begge servere/postkasser?

Umiddelbart skal du gå efter at bibeholde så meget som mulgigt af den interne postkasse, da kalenderdokumenter er knyttet til en bruger-id.
Email-dokumenter kan frit kopieres (copy/paste) mellem databaser/brugere. Dvs. marker 2000 emails på én gang i den eksterne postkasse, tryk <Ctrl C>, åben den interne postkasse og tryk <Ctrl V>. Hvis du står i Indbakken mens du trykker <Ctrl V> bliver mailene tilføjet mappen "Indbakke", hvis du ikke vil have dem tilføjet indbakken så stil dig i en oversigt , f.eks. "Alle dokumenter".

Men for at dette skal lykkes rigtigt så vil jeg anbefale dig at få en konsulent på banen. Du ved hvor du finder nogle af de dygtigste. http://notesnet.dk :-)
Der er ikke så meget der kan gå galt for den enkelte postkasse, det er mere hele infrastukturen med de 2 servere og internet jeg er bekymret for. Hvis man kan finde på at lave 2 postkasser pr. bruger, hvad skjuler der sig så ellers af bemærkelsesværdige ting :-?