26. april 2005 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Sql server installation

Jeg ville installerer sql server 2000 værktøjerne (enterprise manager og Query analyzer) på Windows XP pro, men kom til at starte installationen af "analysis tools"(som også lægger på CD'en) i stedet. Derfor afbrød jeg installationen og startede forfra. Nu kan det ikke lykkedes mig at starte forfra. Lige meget hvad jeg gør skriver den: "A previous program installation created pending file operations on the installation machine. You must restart the computer before running setup.". Jeg har genstartet maskinen adskillige gange, og det fungerer ikke. Jeg har kigget i "Tilføj eller fjern programmer", for at se om der var et eller andet som kunne afinstalleres, men det er der ikke.
Avatar billede jtbroad Nybegynder
29. april 2005 - 11:03 #1
har du prøvet at restore systemet til en tidligere checkpoint?

Ellers check registry for nøgler programmet har noget at registrere og check for filer der er blevet kopieret og slet disse. Genstarte.
??
29. april 2005 - 11:13 #2
Undskyld, jeg ikke har fået lukket spørgsmålet. Jeg har selv løst problemet.
I reg nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\PendingFileRenameOperations, lå der nogle filer, som den altså ikke fik slettet ved genstart. Jeg gik ind og ændrede navnet på nøglen, og så ville installationen gerne fortsætte!

Jeg havde selv en idé om at der et eller andet sted i reg-databasen var noget galt, men hvor fandt jeg først ud fra en artikel på internettet.

Tak for kommentaren! Du må gerne få en 10'er for i det mindste at kigge på spørgsmålet:)
Avatar billede jtbroad Nybegynder
29. april 2005 - 11:19 #3
Ingen årsag, hvis du selv har løst det bare acceptere dit eget svar og luk spørgsmålet. God weekend
29. april 2005 - 11:28 #4
Tak i lige måde!