Avatar billede vagnk Juniormester
25. april 2005 - 12:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Videomøder

Jeg kom til at foreslå foreningen at man udnyttede it til at holde videomøder. Jeg forestiller mig nogle webcams ude i landet og et mødelokale i Kbh med kamera.

Naturligvis bliver man selv sat til at finde ud af mere og det er så det jeg prøver ad denne vej.

Jeg har set at nogle webfirmaer tilbyder en funktion der kan gøre det, men er der store dybsindigheder i det hvis man selv skal strikke noget sammen? Kan man benytte nogle af de teknikker der allerede ligger i XP (eller eventuelt Linux)? Vi har folk der formodentlig kan klare den slags. De ved det bare ikke endnu :-/

Vagn Kofoed
Avatar billede jokkejensen Novice
25. april 2005 - 13:29 #1
Kan desværre ikke hjælpe dig helt vildt men kan da måske sætte dig i gang..

Da macromedia communication server lige kom på banen arbejdede jeg dagligt med actionscript og macromedia flash.

I macromedia communication server er det mulighed for let at lave chat, lyd-chat og webcams - Altså alt det der skal benyttes til at kommunkerer online...

Håber dette kan sætte dig lidt igang....

Jeg kender desværre ikke til performance og andet du skal tage højde for..
Men tror snart det bliver stort..

Mange hilsner
Jacob Jensen

http://www.macromedia.com/software/flashcom/
Avatar billede vagnk Juniormester
25. april 2005 - 17:58 #2
OK, Jacob. Jeg skal jo starte et sted. Jeg kigger på dit link.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. april 2005 - 23:48 #3
Macromedia Flashcom server er forholdsvis nyt i Danmark, der er ikke så mange som bruger det endnu. Måske er prisen forklaringen - det koster nemlig ca. 30.000 + moms for 1 licens, som kan håndtere 10Mbit i sekundet eller 2500 brugere.

De kører efter et pointsystem, som betyder at du først får rabat ved licens nr. 10 ;-(

Kan MSN eller Skype ikke bruges til jeres møde? Eller er det fordi i er mere end 2 til mødet - det er måske der den ligger begravet?

Hvilke firmaer tilbyder en sådan funktion? Er da lidt nysgerrig, da vi selv gør brug af Flash comm servere i vores firma. Men det er selvfølgelig ikke sikkert de benytter sig af flash - ved faktisk ikke om det kan laves i andre ´formater´/sprog?
Avatar billede vagnk Juniormester
27. april 2005 - 08:15 #4
Hej miss-g
Alt over 10.000 er helt udenfor diskussion. Vi er (vil blive) flere deltagere hvoraf ca. halvdelen vil sidde i Kbh og resten rundt omkring i landet.

groupcare.dk har en pakke. Du kan læse mere på www.groupcare.biz eller selv prøve en version på www.groupcaredemo.com. Det ser ud til at være noget vi kunne bruge.Men jeg er indtil videre på udkig efter noget der kan strikkes sammen af standard komponenter.
Vagn Kofoed
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. juni 2005 - 19:16 #5
info:http://elearning.massey.ac.nz/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=46

The recent release of the “Tiger” operating system from Apple Computer (for example) included the free “iChat AV” application which allows up to 10 people to participate in an online video conference using open standards in video. Other instant messaging systems are also introducing video conferencing capabilities.
Avatar billede vagnk Juniormester
24. juni 2011 - 10:00 #6
Lukket