Avatar billede michael_f Nybegynder
25. april 2005 - 08:21 Der er 5 kommentarer

Fjernstyringsprogram - nogen som kender et godt?

Er der nogen som kender et fjernstyringsprogram i stil a la Netop Remote control? Programmet skal ikke kræve nogen klient installation men bare et tryk på et link og så kan man overtage pcen. Citrix har udviklet et program : https://www.gotomypc.com/en_US/entry.tmpl?Action=rgoto&_sf=2&_sid=4993806:2588CEB0DC61F96

Problemet med ovenstående program er, at det er meget dyrt at bruge.
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 08:56 #1
Man kan få VNC servere, der kan smide deres output ud som en java applikation på nettet. Dog vil jeg stærkt fraråde disse da de kræver meget af både server og klient.
Derfor vil jeg råde dig til at hente UltraVNC fra sourceforge.net. Det kræver godt nok både klient og server, men de er gratis, og forbindelsen er faktisk rigtigt god.

Andreas
Avatar billede michael_f Nybegynder
25. april 2005 - 09:17 #2
Situationen er den at jeg skal bede en bruger som ikke har forstand på IT om at installere det og derfor skal det ikke være svært for brugeren at sætte det op. Derfor er gotomypc genial.
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 10:02 #3
du kan prøve at hente UltraVNC, for den har også et webinterface liggende, så det kan være at du kan få det til at virke, du skal åbne portene 5800 og 5900.

Andreas
Avatar billede michael_f Nybegynder
25. april 2005 - 10:30 #4
Skal jeg åbne portene hos hosten eller guesten? Hele fidusen er jo at jeg skal undgå at rode på setuppet på den pc jeg skal remote. Gotoassist bruger port 80 og derfor skal brugeren ikke foretage sig noget.
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 11:19 #5
nåå, du skal fjernstyre en vens computer, en ven der ikke har den store computererfaring. Troede at du skulle vise en ven noget, så at du kunne ændre på hostens opsætning. så må jeg indrømme at jeg ikke kender nogle gode programmer, da langt de fleste kræver at du åbner nogle porte i routere.