Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Feedback på design

Jeg er for nylig blevet færdig med min hjemmeside, dog har jeg ikke fået domæne osv. endnu, så inden jeg smider hele siden på nettet, så kunne jeg godt tænke mig at få lidt feedback på mit design, jeg synte s nemlig det er en smule kedeligt.

Kom gerne med inspiration
Avatar billede mjl Nybegynder
24. april 2005 - 18:19 #1
Link?
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:20 #2
Jeg synes også at det er ret kedeligt... Det minder for meget om Ekspertens design ;-)

Apo
Avatar billede busschou Praktikant
24. april 2005 - 18:20 #3
ehm hvis du ikke har den på nettet så er det svært at kommentere den
Avatar billede mjl Nybegynder
24. april 2005 - 18:20 #4
Adresse...
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:21 #5
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:25 #6
Det skal lige siges, at siden ses bedst i Mozilla Firefox 1.02, men der skulle ikke være de store problemer i netscape / iexplorer
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:27 #7
Det er enkelt og overskueligt i hvert fald. Der er ingen wow-effekt når man åbner, og der kunne godt være noget mere indhold på siderne; Det virker for tomt/øde.

Farverne er rimelig behagelige for øjnene, men måske ville lidt flere billeder og/eller grafik gøre underværker?

Under 'Portfolio' har du en masse 'blinde' billeder (Firkanter med røde kryds). Du skal lige have kontrolleret siten til billederne ;-)

Apo
Avatar billede skau Nybegynder
24. april 2005 - 18:27 #8
din admin del virker ikke ;o)

Kan godt li dit farvevalg, og cellerne har en passende størrelse
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:28 #9
I IE 6.0 ser det ikke ud til at der er noget galt...

Apo
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:28 #10
Nah, mine SESSIONS kikser, bruger bare PHPmyadmin (PHP)
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:29 #11
apo < ikke andet end at logoet sidder cirka 10-15 pixels OVER indholds-boksene, det gør det ikke i Firefox.
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:29 #12
siten = stien :-)
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:29 #13
Men er designet for kedeligt?
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:30 #14
venchil > Det gik jeg ud fra var med vilje? Det ser bedst ud sådan, synes jeg.

Apo
Avatar billede mjl Nybegynder
24. april 2005 - 18:30 #15
12 år - jeg er imponeret - fortsæt, men prøv at hente inspiration på sider som denne : http://www.cwd.dk/
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:31 #16
Nåja, sådan kan man jo også se på det.
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:33 #17
Venchil > Jeg synes ikke at dit design er for kedeligt, da det er enkelt, lyst og åbent, men siderne mangler noget indhold.

Jeg synes helt klart at du skal gå efter at hæve den gule streg og logoet de 10-15 pixels over indholdsboksen - Lige som det ser ud i IE :-)

Apo
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:34 #18
apo 24/04-2005 18:27:02
Grunden til at der ikke er nogen billeder i portfolio er, at jeg ikke har haft tid til at lave et "coming soon" eller "eksisterer ikke" billede endnu.
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:35 #19
Venchil > Okay.
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:36 #20
Dette spørgsmål brude jo nok ligge i programmering men:
Kender du/i en funktion i HTML/CSS/PHP, som erstatter et billede med et andet, hvis det første billede ikke blev fundet.
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 18:39 #21
Det kan laves serverside, men jeg kan ikke kode PHP, kun ASP :-)
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 18:42 #22
Ja, jeg har jo primært gået efter, at siden skal være hurtig at loade. Vil det gøre den dårligere hvis det tager ½ sekund længere (det er lang tid), og man så får lidt mere og pænere grafik ud af det?
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 19:01 #23
Den loader i forvejen ret hurtigt, synes jeg (forsiden er fremme på omkring 0,5 sekund på min ADSL-forbindelse).

Så længe dine besøgende ikke skal vente i flere sekunder før de kan se noget på siden, synes jeg at det er acceptabelt. Og så længe du ikke klasker siden til med tung grafik burde den holde en rimelig loadtid.

Apo
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 19:55 #24
Konceptet var fra starten, at det ikke skulle tage 100 år at loade, det gjorde det nemlig med min gamle side
http://www.darkcloud.dk/animpark/animepark/main.php?id=main_news.php
Avatar billede venchil Nybegynder
24. april 2005 - 19:57 #25
Nå, men tak skal du da have apo, læg et svar. Venter lidt med at give dig point, da jeg vil lave ændringer over de næste 2-3 dage, så kan du også lige se dem, og sige hvad du syntes.
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2005 - 21:01 #26
Så får du et svar :-)

Apo
Avatar billede arnums Nybegynder
24. april 2005 - 23:26 #27
Umiddelbart er der jo intet design, der er 2 kasser eller boxe, hvis man vil. Men jeg vil mene der skal mere til før man omtaler det som design.

Lav det lidt større, her på 1280*1024 ser det ikke ud af meget.
Avatar billede apo Praktikant
25. april 2005 - 18:14 #28
Arnums > Fordi noget er enkelt/simpelt udelukker ikke at der er tale om design :-)

Men vi er enige om at der mangler noget mere 'kød på', og at det bør laves i et større format.

Apo
Avatar billede venchil Nybegynder
26. april 2005 - 15:26 #29
Det er jo så bare at omregne px til procent af skærmen. Det burde ikke være så svært, selvom jeg kun er 12 ^_^
Avatar billede venchil Nybegynder
30. april 2005 - 17:56 #30
Ved du hvad, du får bare point med det samme. apo
Avatar billede apo Praktikant
03. maj 2005 - 18:41 #31
Jamen, så siger jeg tak for points :-)

Håber at du fik noget ud af mine indlæg...

Apo
Avatar billede venchil Nybegynder
03. maj 2005 - 18:44 #32
Det gjorde jeg sandelig. Har fået det hele optimeret nu, til opløsningen, og så har jeg endelig fået mit admin-system. Desuden er layoutet på kommentar-siden, og i gæstebogen blevet meget pænere. I øjeblikket er jeg ved at gøre portfolio-delen pænere, indføre "mine favorit-links", eller bare "links". Et lille bruger-system, så man kan reservere sit navn, og så en artikel-sektion. Omtrænt som her på eksperten. Dog ikke lige så stort.
Glæder mig til at se hvad den store verden siger. Men du syntes jo det er godt gået af en 12-årig, og det skal du have tak for.