Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 15:32 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Forøge rækkevidde på trådløst LAN

hej jeg skal have forøget rækkevidden på min WRT54G, har hørt at man kan gøre det ved at instalere en anden firmware? hvilken?
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 15:37 #1
eller kan man evt øge sende kraften i den originale firmware?
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 15:46 #2
Satori 4 har jeg hørt skulle virke??
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 15:56 #3
ruteren er en: WRT54G v2.2
Avatar billede knowit Nybegynder
23. april 2005 - 16:23 #4
Hvis du vil udvide dit dækningsområde med din Linksys router/AP skal du have en repeater/expander fra Linksys for at den virker skal du være på min firmware 2.02, men om det giver dig et booast skal jeg undlade at kommentere, det du sikkert har hørt/set er den nye udgave WRT54GX, der har op til 8 gange bedre performance, men det er jo en ny box - bør dog overvejes som alternativ til repeater/expander løsningen, der er lidt Linksys "kluntet".
Avatar billede kenp Novice
23. april 2005 - 16:25 #5
Du kan ikke gøre noget med den oprindelige firmware. Du skal bruge en alternativ eks. fra sveasoft.com (koster for at blive medlem). Men du skal bemærke at evt. garanti forsvinder hivs du bruger den.

Men ellers kan du gøre som knowit skriver.
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 16:31 #6
Satori 4 er vidst gratis, men hvilken version skal jeg bruge?? har hørt at man skal slå boot up time til så man kan nå at lægge en anden firmware ind hvis det skulle gå galt
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 16:32 #7
hvordan gør man det???
Avatar billede kenp Novice
23. april 2005 - 16:38 #8
hvordan du ligger en ny firmware på, der ville jeg nok læse i manualen.
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 16:40 #9
nej hvordan man sætter boot time til
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. april 2005 - 17:02 #10
Det kommer lidt an på hvad det præcist er du vil. Ofte kan du klare dig med retningsbestemte antenner, der fokuserer retningen i stedet for at forøge den. Dette betyder at du kan række længere i en bestemt retning. Det har den fordel at din rækkevide i ander områder bliver mindre, hvorfor du kan styre hvor dit net kant tilgås fra. Retningsbestemte antenner er også billigere end repeatere
Avatar billede asger_ss Nybegynder
23. april 2005 - 17:09 #11
ja men nu er jeg i den situation, at jeg ikke har tænkt mig at gå ud og bruge penge på det, så hvis en ny firmware kunne løse mit problem ville det være fint
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 18:58 #12
http://www.cantenna.com - hvis nu du vil bruge lidt penge alligevel :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 18:59 #13
Avatar billede asger_ss Nybegynder
24. april 2005 - 14:15 #14
hmmm har besluttet mig for at skifte firmware, men hvordan sætter man boot_wait til? det er den eneste lille dejalje jeg mangler for at komme igang
Avatar billede kjeldal Nybegynder
27. april 2005 - 14:42 #15
Glem alt det med repeater/expander og boot_wait....
Kig her: http://www.hyperspacehome.com/hyperwrt/index.php?page=home-page
Læs Installation.
Hent under Downloads.
Virker perfekt på WRT54G v2.2 - god fornøjelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2005 - 16:58 #16
kjeldal> hvorfor kan man ikke finde den på linksys hjemmeside? Er det 3. parts og hvad med garanti?
Avatar billede kenp Novice
27. april 2005 - 18:32 #17
John -> det kan ejg godt svare på :) ja det er 3 parts, og garanti er væk, samt hvis du piller ved sendestyrken er den ulovlig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2005 - 20:12 #18
Så vil jeg være fræk og sige at det trick skal man holde sig fra - hvis der er garanti på routeren vel at mærke ;)
Avatar billede asger_ss Nybegynder
27. april 2005 - 20:39 #19
ved udemærket at garentien ryger da det står længere oppe i i spørgsmålet:)knep lægger du ikke også et svar, så får dig og kjeldal point
Avatar billede kenp Novice
27. april 2005 - 20:42 #20
jeps kan jeg da godt her er et :)