Avatar billede diff Nybegynder
21. april 2005 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Clickable flash (.swf) film

Er det muligt at gøre flashfilm, der er embedded i html, klikbar ? Jeg har selvfølgelig prøvet med <a href="#"><object> ... </object></a> og det virker ikke. Jeg har også forsøgt at onclikc attributten både for object og embed, men det virker heller ikke.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
21. april 2005 - 14:33 #1
kan du ikke bare ligge en stor gennemsigtig knap henover din flash movie?
Altså inde i flashmovien...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 14:43 #2
det er nemmere at i fash filmen at angive følgende actionscript:

on (release) {
    getURL("dinside.html");

}

så linker flashfilmen til den side i dit html dokument du vi have!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 14:44 #3
hus dog at flash filmen skal være et symbol af typen "button"!! for ellers virker det ikke!

mvh
Mads
Avatar billede altschuler Nybegynder
22. april 2005 - 13:52 #4
Jeg tror det her er lidt nemmere, skrives i frame 1:

_root.onMouseDown = function () {
getURL("http://www.link.dk")
}
Avatar billede diff Nybegynder
23. april 2005 - 14:30 #5
Grunden til at jeg spørger om det er muligt at gøre en flash film klikbar fra html skyldes at jeg ikke selv laver flash filmen, samtidig med at url'en filmen skal linke til er dynamisk. Eller det vil sige at den indeholder dynamiske parametre, f.eks. adRedirect.jsp&ad_id=1.

Så en anden løsning ville være at indsætte url'en i flashfilmen, hvis det er muligt efterfølgende at give den parametreværdierne.

Håber det gjorde min problemstilling mere klar.