Avatar billede burzum Nybegynder
20. april 2005 - 16:16 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Lidt feedback på portfolio

Jeg har i denne uge beskæftiget mig med at lave et portfolio som projekt i skolen. Der er godt nok ikke puttet noget IND endnu, men det lød også kun på en webside med 3 undersider. Det har jeg så formået at lave. Jeg har 1 dag tilbage til det (imorgen) og kunne godt tænke mig lidt feedback, så jeg kan nå at gøre det bedre (hvis der er da er noget at gøre bedre, høhø). Jeg tænker mest på opstilling, farvevalg og sådan.

http://portfolio.seraph.dk/

På forhånd tak :)
Avatar billede burzum Nybegynder
20. april 2005 - 16:17 #1
Nå ja, jeg vil også meget gerne vide hvis jeg har stavefejl, dumme formuleringer eller lign.
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 16:20 #2
Siden vises for mig at se ens i FF og IE hvilket jo er kanon
Men nu du har en dag til div småting ;o) så kig evt lige på valideringen :o)
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fportfolio.seraph.dk%2F
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 16:22 #3
min mening ellers er at det ser ok ud.
Jeg synes det er lidt irriterende at indholdet rykker sig en smule ved valg af forskellige menuer det er det hele jeg har :o)
Avatar billede burzum Nybegynder
20. april 2005 - 16:22 #4
Har også gjort meget for at den skal kunne vises godt i både IE og FF :)

Ja, du har ret i det med valideringen. Jeg har faktisk kigget på den før, men problemet ligger i at hjemmesiden _skal_ laves i GoLive. Og den har jo genereret de fiiine fejl, desværre ;/

Men har du et godt råd til de fejl den kommer med der? Jeg har aldrig hørt om de første.
Avatar billede burzum Nybegynder
20. april 2005 - 16:23 #5
busschou - Haha, jeg sad selv og blev irriteret over det. Men det er jo fordi der kommer en scrollbar, så rykker indholdet lige til venstre.
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 16:37 #6
doh ja det er da derfor..:p
Avatar billede webt Nybegynder
20. april 2005 - 19:17 #7
Kan da lige tilføje at siden også virker upåklageligt i opera.
Designmæssigt, synes jeg den er flot, og tilmed lidt anderledes end det jeg sidder og kigger på hver dag, godt! Jeg synes dog du skulle undlade at centrere din tekst de steder hvor du gør det, fx. den øverste del på CV Tidligere beskæftigelse samt links. Ellers hvis du vil centrere så gør det på alle siderne konsekvent. Og så synes jeg det ser lidt "sjovt" ud med de forskellige box størrelser. fx under CV igen med 3 forskellige, det ville efter min mening være pænere med en størrelse

Mvh Martin
Avatar billede burzum Nybegynder
20. april 2005 - 20:15 #8
Hvordan ser det ud nu, webt? :)

Har gjort samtlige boxe samme størrelse (Kontakt undtaget). Og intet er centreret. Har endda venstrestillet overskrifter på boxene også :)
Avatar billede webt Nybegynder
20. april 2005 - 20:20 #9
Meget bedre, og godt med de venstrestillet overskrifter, meget bedre!
Avatar billede burzum Nybegynder
21. april 2005 - 10:51 #10
Nu har jeg forsøgt at lave en scrollbar størrelsen af indholdet så indholdet ikke "hopper" til venstre når der kommer noget der fylder mere end højden på browseren.

Det fungerer fint i Explorer, men hvad med Firefox?

active-scroll-bars {
position: relative;
overflow-y: scroll;
overflow-x: auto;
}
Avatar billede burzum Nybegynder
21. april 2005 - 10:52 #11
*

Nu har jeg forsøgt at lave en scrollbar uanset  størrelsen af indholdet så indholdet ikke "hopper" til venstre når der kommer noget der fylder mere end højden på browseren.

Det fungerer fint i Explorer, men hvad med Firefox?

active-scroll-bars {
position: relative;
overflow-y: scroll;
overflow-x: auto;
}

*
Avatar billede webt Nybegynder
21. april 2005 - 11:25 #12
Nej det funker ikke hverken i opera eller Firefox, så vidt jeg ved er der pt ikke nogen ummidelbar måde at gøre dette på, men jeg kan tage fejl..
Avatar billede burzum Nybegynder
21. april 2005 - 12:18 #13
Okay, det var ærgerligt. Men i det mindste virker den i én af browserne indtil videre.
Avatar billede thb Nybegynder
21. april 2005 - 12:21 #14
Det ser meget pænt ud, har ikke lige tjekket i forskellige browsere, men det er der jo også andre der har gjort.. :)

Jeg tror at det ville se fedt ud hvis det billede som komme frem ved onmouseover på menuen var der hele tiden, så ville der også være en form for streg i gennem hele menuen, og så ved onmouseover så skulle det bare blive tydligt.. men man skal altså kunne se ikonerne hele tiden.

Thomas
Avatar billede burzum Nybegynder
21. april 2005 - 12:23 #15
thb - Du tænker at de skal være sådan lidt faded ud eller hvordan?
Avatar billede thb Nybegynder
21. april 2005 - 12:58 #16
Ja, måske sådan i meget lys grå, bare sådan at man lige kan ane dem.

Og så skal du få den vandrette streg i ikonerne til at flugte med hinanden...

Thomas
Avatar billede burzum Nybegynder
03. maj 2005 - 17:20 #17
Nå, jer der gav feedback må gerne lige smide et svar, tak :)
Avatar billede webt Nybegynder
03. maj 2005 - 17:31 #18
Du får lige et svar, hvordan blev siden modtaget?
Avatar billede thb Nybegynder
03. maj 2005 - 17:38 #19
Svar :)
Avatar billede burzum Nybegynder
03. maj 2005 - 18:36 #20
webt - Kan ikke huske det præcis, men de sagde ihvertfald at "det er godt at se at man sagtens kan kreere en side uden at bruge en masse unødig grafik som egentlig bare fylder. Superflot minimalistisk" - eller noget i den stil :) Så jeg er ganske tilfreds :)
Avatar billede busschou Praktikant
03. maj 2005 - 22:24 #21
svar :o)