Avatar billede lingobar Nybegynder
19. april 2005 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Praj om fremgangsmåde til databasesøgning og sortering af data.

Hej alle

Jeg skal til at bygge en søgefunktion der skal kunne vise indholdet i databasen ud fra visse søgekriterier man angiver i en form på samme side.

Jeg vil gerne høre hvilken fremgangsmåde der er den bedste, og hvilke elementer jeg skal bygge det hele op omkring.

Det er også meningen at man skal kunne sortere kolonnerne ved at trykke på dem, og jeg ved at DataGrid kan gøre det, men har jeg ikke mere kontrol ved at bruge en tabel jeg selv bygger?

Skal jeg bruge en DataReader der læser SQL-strengen forfra hver gang, eller bruge et DataSet. Det er vigtigt at funktionen er hurtig. Jeg hælder lidt til Datareaderen, da der udelukkende skal læses fra databasen, og jeg synes at datasettet er lidt sløvt første gang det indlæses.

Og hvis I kender noget lignene der er bygget, så smid et link. (C# foretrækkes ;p)

På forhånd tak.
Avatar billede lingobar Nybegynder
19. april 2005 - 14:51 #1
Jeg skal måske også nævne at jeg gerne vil kunne kombinere flere af kolonnerne i databasen i samme celle. Det kan jeg ikke rigtig hitte ud af i datagrid. (Kan man det?)
Avatar billede lingobar Nybegynder
20. april 2005 - 14:41 #2
Så er der 200 point til den der kan hjælpe mig.
Avatar billede lingobar Nybegynder
04. maj 2005 - 22:16 #3
Så tager jeg dem da selv. Jeg har på fornemmelsen at mit spørgsmål er druknet.