Avatar billede conehead Nybegynder
19. april 2005 - 09:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgang til MSSQL 2000 fra VS .NET

Jeg har læst en del af de spørgsmål der er stillet her angående forbindelse til MSSQL, men har ikke fundet svar.

Mit problem er at jeg fra min arbejdsstation vil have mulighed for at tilgå min server gennem Visual Studio, herunder oprette stored procedures, ændre relationer vha. det grafiske miljø osv.
Jeg har oprettet en data-connection og kan godt logge på vha sql-server security. Som det fungerer nu, kan jeg godt tilgå databasen og se tabeller og stored procedures, men for at oprette/ændre noget må jeg gå ind i Enterprise Manager. Hvad kan jeg gøre ved det?

Det skal lige siges at jeg pt logger på min server som Administrator.
Avatar billede dbangx Nybegynder
19. april 2005 - 09:45 #1
det burde du kunne:

i  vs.net har du en værktøjsbar i venstre side af skærmen, hvor du kan vælge enten visuelle elementer eller "server explorer". Det er i "server explorer" at du kan "plusse" dig ned til din server og påstored procedures, kan du højreklikke og vælge ny. Så er det bare at skrive proceduren :-)
Avatar billede conehead Nybegynder
19. april 2005 - 11:11 #2
ja netop, men det kan jeg ikke. Jeg kan godt gå ind i Enterprise Manager og oprette en ny, men ikke i VS .NET. Kan det have noget at gøre med at jeg anvender "SQL Server & Windows Security"
Avatar billede dbangx Nybegynder
19. april 2005 - 11:51 #3
kan du slet ikke se din egen server i listen?
Avatar billede conehead Nybegynder
19. april 2005 - 12:59 #4
jo, jeg kan for så vidt oprette forbindelse og se både tabeller, stored procedures osv. men jeg kan ikke bare højreklikke og vælge "new" (stored proc). Dette kan jeg kun udføre på en lokal sql server.
Avatar billede dbangx Nybegynder
19. april 2005 - 13:08 #5
har du registreret serveren med sa (admin) . prøv evt at opdatere den
Avatar billede conehead Nybegynder
19. april 2005 - 15:09 #6
ok vil jeg prøve til i morgen
Avatar billede agertoft Nybegynder
21. april 2005 - 09:50 #7
Har du fået det til at virke? Jeg har præcist det samme problem. Jeg kan også kun oprette, redigere og slette tabeller, stored procedures m.v. i Web Data Administrator - men ikke fra Visual Studio .NET
Avatar billede conehead Nybegynder
22. april 2005 - 09:06 #8
nej jeg har ikke fået det til at fungere. Kun med den udgave af SQL Server som kan hentes gratis til udviklingsbrug ifm .NET. Ikke med SQL Server 2000.
Avatar billede agertoft Nybegynder
25. april 2005 - 17:57 #9
Jeg har som sagt samme fejl og har nu fundet årsagen til problemet. Jeg vil skyde på, at du benytter Visual Studio .NET 2003 Professional?

For at oprette tabeller, stored procedures, views osv, så skal du have fat i Visual Studio .NET Enterprise Architect. Det ser ud til at være en begrænsning, som er lavet i VS.NET PRO.
Avatar billede conehead Nybegynder
28. april 2005 - 19:17 #10
ok Agertoft. Det lyder meget sandsynligt. Svar for point.
Avatar billede agertoft Nybegynder
28. april 2005 - 19:29 #11
Svar. Selvom det er med en trist mine på... hehe ;)