Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. april 2005 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computeren hopper af nettet, efter nogen tid

Vi har lige fået opgraderet bredbånd ved TDC.

Men nu, efter det er blevet opgraderet hopper computeren af nettet, efter et stykke tid.

Den gør det ikke kun på min, men også på min mosters.

Der er 4 computere på nettet, vi har 4 dynamiske IP'er til rådighed, og nettet bliver delt gennem en switch

Alle computere kører WinXP

Nogen der kan sige, hvad der er galt?
Avatar billede skau Nybegynder
18. april 2005 - 21:40 #1
Har de samme problemer også TDC men kun når jeg kører DHCP
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. april 2005 - 21:48 #2
min gør det, selvom computeren bare står tændt
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. april 2005 - 22:04 #3
skal den genstartes eller hvad sker der - kører switchen med dhcp til LAN og WAN hvordan er din configuration?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. april 2005 - 22:19 #4
computeren skal genstartes hver gang
Den er opsat til standard, når WinXP spørger..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. april 2005 - 22:57 #5
Er det en TDC-swith? hvordan er den konfigureret. Er det f.eks. præcist en gang i timen, eller der en anden fast tid. Jeg tænker på fornyelse af IP-adressen for switchen / computerne er sat op med.

Hvis du laver en Ipconfig /all på din computer, hvad får du så?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
19. april 2005 - 23:42 #6
Det er en ganske almindelig switch, som man kan købe i alle mulige butikker.

Under Ipconfig /all står der at rettigheden udløber en time efter jeg har startet computeren
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. maj 2005 - 15:41 #7
nu virker skidtet... Ved ikk hvorfor.. Må have været noget inde ved TDC..
Men takker for hjælpen ellers... :o)