Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. april 2005 - 18:24 Der er 5 kommentarer

Åbne porte i Unex Router!

Jeg har nu i et stykke tid prøvet at åbne et antal porte i vores Unex router, men uden held. Jeg kan under NAT - Specielle Aplikationer vælge "Trigger Port" og "Offentlig Port", samt om det skal være TCP eller UDP. Men jeg kan ikke vælge hvilken IP de skal forwardes til, og har fået at vide at det måske kunne være det. Er der nogen IP som de automatisk bliver forwardet til, og kunne jeg så ikke bare give min computer den?

Nogen Forslag?
Avatar billede kenp Novice
18. april 2005 - 18:43 #1
Det er fordi at det ikke er under special applikation du skal gøre det. men under punktet virtual server du skal forwarde det.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. april 2005 - 18:53 #2
Har jeg også prøvet, men det synes heller ikke at virke. Desuden kan man kun forwarde én port ad gangen der. Jeg kan derimod straks mærke forskel så snart jeg stikker mit netkabel direkte i modemet, så jeg tror ikke det er indbildning. :p
Avatar billede kenp Novice
18. april 2005 - 18:59 #3
Det er under viritual server at du forwarder porte.

da jeg ikke ved hvad det andet er du snakker om så..... Men ja nogle routere kan man kun forwarde 1 port af gangen, og det er jo så tilfældet med din, så må du jo skifte til en hvor du kan forwarde en range af porte.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. april 2005 - 19:20 #4
Jeg HAR prøvet at forwarde porte i "Virtuel Server", men det ser ikke ud til at have nogen effekt. Ifølge guides på internettet, og ifølge beskrivelsen i router-konfigurationen skulle jeg også kunne gøre det under "specielle aplikationer". Jeg ønsker jo bare at åbne nogle porte op, som nogle programmer bruger. Det står der under "specielle aplikationer" at man kan gøre der.
Avatar billede reving Nybegynder
18. april 2005 - 22:38 #5
For mig ser det også ud som om det skal gøres under virtuel server
http://www.portforward.com/unex/IS050S-portforwarding.htm