Avatar billede renemadsen Nybegynder
18. april 2005 - 16:37 Der er 5 kommentarer

Fejl ved installation af usb 2.0 pci

Hej Eksperter!!!

Jeg har et problem, som jeg ikke selv kan løse. Har snart prøvet alt.
Jeg har lige købt et PCI card med 2 USB 2.0 porte. mit system finder det også, men under installationen popper der en meddelelse frem, hvor der står: Fejl under installationen. Dataene er ugyldige.
Jeg har prøvet at skifte slot og hente en ny driver og prøvet med et andet USB 2.0 PCI Card, men det er samme problem. der står på pakken, at kører man WIN2000, finder og installere Windows selv kortet, men skriver altså fejl.
Hvad kan der være galt?????
Jeg har en pentium 3, 800 mhz, 512 MB RAM og Win2000 med Servivepack 4.
Kan det være min PC, der ikke understøtter USB 2.0?? Har 2 USB 1.1 siddende i PCèn i forvejen.
Avatar billede hcma Novice
18. april 2005 - 18:44 #1
prøv at stille spørgsmålet i windows eller hardware kategorien (chancen for problemløsning er meget større der)
Denne her er møntet på fejl på Eksperten.dk.
Læg selv et svar her og accepter det efterfølgende.
Avatar billede hcma Novice
18. april 2005 - 18:46 #2
forresten - kan se at du er helt ny her, så velkommen.
Du kan med fordel læse om Eksperten.dk her:
http://expfaq.1go.dk/  (en vejledning i hvordan Eksperten fungerer o.s.v.)
Avatar billede renemadsen Nybegynder
18. april 2005 - 21:47 #3
Har prøvet at stille det i Windows, men der var ikke megen hjælp at hente der.
Og tak
Avatar billede halifax Nybegynder
19. april 2005 - 01:51 #4
Din pc understøtter ikke USB 2.0, men det skulle den gerne komme til med dit ny kort.  :)

Især på lidt ældre pc'er kan der være flere årsager til at installationen driller. Kan fx. være der skal en BIOS opdatering til, eller nye drivere til dit chipset (Ali, SiS eller VIA).

Prøv om der er råd at hente her - kør ned til Host Name i venstre side og vælg dit chipset. Se også øvrige interessante punkter.
www.usbman.com
Avatar billede renemadsen Nybegynder
19. april 2005 - 16:00 #5
Har prøvet at opdatere chipsettet, men det gav samme problem.Der står på pakken, at minimumskrav er Win95 m 32 MB Ram og 2 MB fri HDD, så det burde vel ikke være noget problem.
Kan det måske hjælpe at installere WinXP????