Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 12:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få mit trådløse netværkskort til at virke!

Hejsa kære eksperter.
First of all: Jeg er ikke selv ekspert! SÅ jeg har prøvet at beskrive problemet så detaljeret som muligt, så må i bare hoppe over det der er irellevant (eller brokke jer over det der mangler!). På forhånd TAK

Jeg har en relativt gammel bærbar computer (Dell - latitude CPx, kører med Win XP pro -  burde nok køre Win 98)som jeg forsøger at få til at snakke med min trådløse router. Routeren er en D-link 614+ og jeg ved at den fungere da mine venner bruger den når de kommer forbi. Dvs. Jeg har styr på kryptering, mac-adresser osv. Til den har jeg sat min stationære comp. til via et lan kabel og det er den jeg skriver fra nu.
I min bærbar comp. sidder der i venstre side et "Fast Ethernet 10/100 BASE-TX kort" og et "56K+fax PSION gold card wan global PC Card". For at sætte mit trådløse netværkskort i som er et "skyr@cer Pro PC Card 3054 Wireless LAN PC Card - IEEE 802.11g, 802.11b compatible, 108 Mbps super G - TOPCOM" bliver jeg nødt til at hive et af de andre kort ud! Der er kun 2 pladser. SÅ første spørgsmål:
1) Hvilket et kan jeg hive ud...?
Jeg har så prøvet med begge kort (en ad gangen) efter at havde installeret startdisc'en fra TOPCOM. Efter opstart hvor jeg sætter netværkskortet i så begynder min comp ikke automatisk at søge efter software til den nye hardware hvilket jeg har set at min kammerats computer gjorde da vi testede netværkskortet i hans bærbare (og det virkede perfekt - hjemme hos mig). Hvis jeg så selv lokaliserer mappen hvori TOPCOM har installeret softwaren og forsøger at installere så går den igang med det, men det virker nu stadig ikke som om det er installeret når den er færdig, da det program som følger med TOPCOM cd'en der søger efter trådløse netværk i nærheden ikke kan komme igang. Det eneste jeg har er et lille ikon i bunden af højre hjørne der indikerer at der ikke er forbindelse(en lille hvid trappe!), men hvor man på min vens bærbare(Den vi testede kortet på) bare skal dobbeltklikke på ikonet og så kommer der en menu med de tilgængelige netværk op, som man så kan forsøge at få forbindelse til - så sker der ingenting her! Dvs. Jeg kan altså ikke engang søge efter tilgængelige netværk.
Det er sådan set der hvor jeg står nu. Håber meget i kan hjælpe da det kunne være rart at slippe for alle de kabler i stuen!
MVH. Morten
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 13:01 #1
Hvis den bærbare ikke har behov for at kunne bruge kabel netværk, så tag Fast ethernet kortet ud.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 13:03 #2
Du skal have topkortet i den bærbare før du installerer startdisken.

Hvis du ikke har gjort dette, så afinstaller startdisk, og gør det i den rigtige rækkefølge.
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 15:09 #3
i manualen står der godt nok det omvendte! Tjek side 5 i manualen: http://tools.topcom.net/userguides/Skyr@cer%20Pro%20PC%20Card%203054.pdf
men jeg prøver lige alligevel!
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 15:21 #4
Så skal du ikke ! ! !

Prøv at afstaller det igen, og geninstaller. Sluk for PC'en, kortet i, og genstart.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 15:28 #5
Har du gule udråbstegn i enhedshåndtering ?
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 15:47 #6
undskyld ventetiden men som sagt så er min bærbar hverken det nyeste eller det hurtigste dyr i skoven! så alle de reboots tager lidt tid. Har afinstalleret TOPCOM installationen og geninstalleret det som beskrevet i manualen(igen igen) og resultatet er desværre det samme. Enhedshåndtering har ikke nogen udråbstegn og det hele ser egentlig fint ud, da jeg kan finde netværkskortet og under device status er der ingen problemer. Min wireless network connection er dog stadig unavailable og jeg kan stadig ikke få TOPCOM's menu frem hvor jeg kan søge efter mit netværk
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 15:51 #7
Det jeg tænkte på var, når du tager et kort ud, fast ethernet eller 56k modem, så er de jo stadig installeret i enhedshåndtering, og det kan vre det de blokkerer for resourser.

Hvis Topcom sidder i fast ethernet stikket, så fjern fast ethernet i enhedshåndtering.
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 15:56 #8
kan slet ikke se mit fast ethernet kort under network adapters - kun mit trådløse netværkskort så på den fron virker det OK
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 16:00 #9
Ved ikke om der er et eller andet i mine internetindstillinger der ikke passer til det trådløse netværkskort. Men min computer lever op til de krav der bliver stillet under specifikationer til kortet!
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 16:05 #10
Hvad med guiden trådløs netværk i kontrolpanelet, har du kørt den ?
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 16:20 #11
jepper
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 16:29 #12
Det har ikke noget med internetinstillinger at gøre. Den skal installere driveren, når kortet bliver sat i, og det gør den jo ikke. Først derefter kan den få fat i din trådløde router.

Jeg er bange for jeg ikke kan hjælpe dig ydeligere, sorry  :-(
Avatar billede bahando Nybegynder
18. april 2005 - 16:49 #13
jeg prøver at reboote min comp. geninstallerer windows og så må vi se hvad den siger til det. Ellers tak for hjælpen
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2005 - 17:25 #14
ok
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. april 2005 - 13:21 #15
Hjalp det noget ? ?
Avatar billede bahando Nybegynder
24. april 2005 - 17:04 #16
ja det hjalp... tusind tak for hjælpen, men jeg smider point'ne til mig selv. Ved ikke hvad det var der hjalp men nu funker det i hvertfald.