Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. april 2005 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken løsning er bedst?

Hej Eksperter,

Jeg har lavet flere indlæg her på eksperten.dk hvor jeg så har lagt koden ud. Siden hen er koden så blevet kritiseret af andre brugere idet

Jeg avender selv DIV tags til placering af de forskellige elementer således

#top
#menu
#content

Disse 3 DIV tags er skrevet i hver deres CSS hvorefter der bliver linket til dem via brugen af et stylesheet "default.css" der så link til disse 3 stylesheets.

Jeg er ikke helt vild med at anvende tabeller.

Men hvis nogen herinde synes de har en god løsning på hvilken kodning er den bedste mht.(forskellige browsere, anvendelighed mm.)må de gerne ligge ind på denne her tråd idet jeg efterhånden er meget nysgerrig efter at se hvordan andre designer deres hjememisder!.

mvh
Mads
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2005 - 12:43 #1
<ole>

Problemet er, du belaver dig på JavaScript for at få dit design til at lykkes. Der er browsere uden JavaScript - og der er brugere, der slår det fra. Det er ikke god kode, når man gør design afhængigt af JS ... og JS er unødvendigt i den henseende.

Hvad er det, du har imod tabel-elementet?

/mvh
</bole>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. april 2005 - 12:51 #2
Hej Ole,

er glad for at det netop er dig der svarer fodi jeg har set at du ikke er vild med DIV og hellere vil bruge tables.

jeg har lavet et udkast til et website (bemærk det er langt fra færdigt) men sitet er lavet v.h.a DIV disse er placeret på siden via et CSS.

Jeg har tidligere lagt koden ud men du har sagt at den ikke er god.

Det jeg har imod tables er at jeg opretholder siden her: www.netau.dk og den er opbygget i tables(jeg har ikke lavet sitet by the way!)
og jeg synes designet har det at strække sig således det ikke længere er pænt.

Hvordan opbygger du da dine designs? uden DIV og kun med tables?

mvh
Mads
Avatar billede thb Nybegynder
18. april 2005 - 13:11 #3
Jeg plejer at bygge tingene op med div til "ydrerammer" og tabeller inde i til at styre indholdet. Når man gør det ordenligt så synes jeg meget nemt at man får en valideret side og en side som ser ens ud i de forskellige browsere.

Thomas
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
20. april 2005 - 12:24 #4
ok jeg får vist ikke flere indlæg med eventuelle bud på hvordan en god design løsning ser ud så jeg lukker snart denne tråd!.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 12:46 #5
luk!