Avatar billede graspman Nybegynder
18. april 2005 - 12:25 Der er 1 løsning

Tutorials og hjælp til XmlSpy samt konvertering

Hejsa.

Råd og vejledning.

Jeg står og skal til at være med til at konverterer en del rådata. Dataen ligger pt. på en AS400, men jeg ved ikke endnu hvorledes jeg får dataen - om det bliver som en relation DB eller et udtræk til Excel.
Denne data skal ligges over i et nyt system som modtager/validerer dataen igennem et XML schema.
Jeg har været igan me4d at læse om XML, idet det er nyt for mig. Desuden har jeg bestemt at XmlSpy burde være det rette værktøj til at lave bistå mig i denne konvertering.

Mit spørgsmål er nu: Hvorledes griber jeg denne opgave an?
1). Jeg regner med at jeg først skal konverterer excel arket til XML vha. Xmlspy.
2) derefter bruge det xml schema som jeg får til at rette XML dataen til således den kan ligges over i det nye system.

Er der nogen der kan sige mig om det er rigtigt grebet an, eller der er anden vej rundt?
Tutorials og henvisning til lign. projekter modtages gerne. Både til XMLspy idet det er et nyt program for mig, samt generelt om XML. Jeg er dog ved at læse på www.3wschools om XML og Xmlspy´s url.

Jeg har Enterprise XML suite 2005 versionen til rådighed.

Jeg regner med at denne tråd bliver lang og har derfor sat en del points af til dem der kan give hjælp og support til dette projekt. Hvis der er nogen der kan henvise til et site der er mere målrettet på denne opgave  - så også mange tak.

Mvh Grasp
Avatar billede graspman Nybegynder
24. november 2005 - 10:15 #1
lukker