Avatar billede nanaknald Nybegynder
18. april 2005 - 11:59 Der er 2 kommentarer

Hvilket kamera skal jeg købe ?

Hej

Jeg skal til at købe et digitalt videokamera og er i tvivl om hvilket kamera jeg skal købe.

Det skal bruges til at optage rejseoplevelser med og kunne optage både indendørs og udendørs.

Det skal være let at betjene, være handy og ikke fylde/veje for meget. Desuden skal det være let at se optagelserne via et fjernsyn.

Det er til privat brug
Avatar billede juliefabricius Nybegynder
22. april 2005 - 14:40 #1
Jeg tror, at du får det bedste kamera til prisen, hvis du vælger Panasonic NV-GS75. Det har 3CCD teknologi, der er et system med en CCD til hver af de tre grundfarver, som er hentet fra de store dyre profesionelle cameraer. Det giver bare bedre video! Kameraet har også gode egenskaber for optagelser ved en lav lysmængde, som mange indendørsoptagelser jo er. Fås til omkring 4600-5000kr. på nettet. Se edbpriser.dk
Avatar billede sapworld Nybegynder
26. april 2005 - 21:34 #2
Jeg er den "dovne" type, og det er jeg klar over. Selv om jeg har de bedste intentioner, så får jeg ikke sat min ved min PC og klippet klistret en hjemme video sammen.

Jeg har derfor købt et vieo kamera der optager direkte på DVD-R skiver.
Det er fedt at man bare lukker skiven når der er fyldt, og derefter genererer kameraet selv en menu med de optagelser man har lavet. Så er det bare at putte den i DVD afspilleren, der står under TV'et, og man ser det man optog for et øjeblik siden.

Ikke noget med at hive det over på PC'en og derefter komprimere det, og brænde det ned på en DVD skive. Får du endelig lyst til at lave sjove ting med dine optagelser, så kan et program som Womble MPEG Video Wizard (http://www.womble.com/) klippe direkte ud fra .vob filerne og sætte fede effekter ind.

Jeg er rigtig godt tilfreds med dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=127314

101E fås til 5000,-: den eneste forskel på disse 2 er antallet af pixel der tages still billeder i.

/Kim