Avatar billede mizz_charlotte Nybegynder
18. april 2005 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Kender nogen historien bag digital signatur?

Hej..:)
JEg sidder og laver IT eksamens projekt og kunne meget godt bruge oplysninger om den digitale signaturs historie eller måske bare en forhistorie om det at begynde at kryptere doukumenter osv.. Da det er den, pc bank, e-boks, kmd pinkoden og andre lign ting jeg skal beskrive, kommentere osv.
Jeg ville blive meget glad bare for en henvisning til en side eller noget du kender.. Har ledt og ledt og er ved at blive grøn i hovedet af at sidde og læse ret så urelevant materiale og der står ikke noget som sådan jeg synes jeg kan bruge inde på digitalsignatur.dk
Håber der sidder en der tilfældigvis lige  ved hvor jeg kan finde noget..:)
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
18. april 2005 - 10:50 #1
Ingeniøren har en lang række artikler der kunne have din interesse liggende online f.eks. "Fra møgkort til digital signatur". Men adgang kræver at du abonnerer på Ingeniøren!
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
18. april 2005 - 17:02 #2
Ved ikke helt hvilket niveau du leder efter, men har fundet et par link paa Wikipedia du maaske kan bruge:

General digital signatur - http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_signature

Public key kryptografi - http://en.wikipedia.org/wiki/Public-key_cryptography

- og selvom de, hvad jeg lige hurtigt kunne se, ikke naevner ham i de to foerste, saa har Whitfield Diffie ogsaa gjort hans til den digitale signatur http://en.wikipedia.org/wiki/Diffie

Haaber du kan bruge det..
Avatar billede mizz_charlotte Nybegynder
19. april 2005 - 08:30 #3
mortendahl2003 : mange tak for hjælpen det var lige noget i den stil jeg ledte efter..
Avatar billede mizz_charlotte Nybegynder
19. april 2005 - 08:31 #4
men hvordan giver jeg dig dine point? det er lissom om jeg ikk lige kan få det til at virke..:(
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
19. april 2005 - 10:26 #5
Det var da saa lidt..

Du kan kun give point til "svar" (og ikke til en "kommentar"), saa saadan et faar du her :-)