Avatar billede nesdam Nybegynder
17. april 2005 - 21:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vise streaming med media player fra internetsider

Jeg har pludselig fået et problem når jeg klikker på et link på en hjemmeside for at se filmklip.
Mediaplayer kommer med denne tekst:Windows Media Player kan ikke afspille filen på grund af en netværksfejl. Serveren er muligvis ikke tilgængelig. Kontroller, at der er oprettet forbindelse til netværket og at proxyindstillingerne er korrekte.

DER ER FORBINDELSE!!

Har prøvet forskelligt men kan ikke få det til at virke.
Hvis jeg lukker for mit Norton Internet Security vises filmklippene. Jeg har før kunnet se disse klip uden problemer, så det er måske en opdatering af Norton der er skyld i problemet.
Har du nogen ide hvordan jeg får det til at virke igen??
Avatar billede skau Nybegynder
17. april 2005 - 21:31 #1
Her kan du se hvilke porte du skal åbne i din firewall (det er sikkert den der spærrer) http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/serve/firewall.aspx
Avatar billede skau Nybegynder
17. april 2005 - 21:33 #2
Faldt over den her:

Server to Client Behind a Firewall

A firewall configuration that allows users with the Windows Media Player behind a firewall to access Windows Media servers outside the firewall is:

Streaming ASF with UDP
Out: TCP on 1755
Out: UDP on 1755
In: UDP between port 1024-5000 (Only open the necessary number of ports.)

Streaming ASF with TCP
In/Out: TCP on port 1755

treaming ASF with HTTP
In/Out: TCP on Port 80
Avatar billede passat Nybegynder
24. oktober 2008 - 19:36 #3
Jeg opdaterede til windows mediaplayer 11, og nu virker det. Den har jeg haft på før, men afinstallerede den igen pga. den ikke viste nogen visuelle effekter ved afspilning af musik, så det må jeg lære at leve med.