Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 15:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Provider cannot be found. It may not be properly installed

Fra en Maxwebportal version 2.0 prøver jeg min nå min SQL sever  (MSDE) med denne connectionstring:
strConnString = "Provider={SQLOLEDB};Data Source =localhost;Initial Catalog=maxwebportal;UID=Dbo;PWD="
Det kommer op Congratulations!!
The portal setup has been completed succesfully.
....bla.. men nogle sekunder senare får jeg den dejlige besked
ADODB.Connection (0x800A0E7A)
Provider cannot be found. It may not be properly installed
Min kontakt med SQL DB ikke noget problem og Catalog=maxwebportal er opretted.Hvis jeg skifter Provider={SQLOLEDB} mod Provider={SQLSERVER}=samme resultat ???
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 15:25 #1
Data Source skal  vare http://192.168.1.100
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 16:09 #2
SQLServers OLE DB provider er SQLOLEDB ikke SQLSERVER

Data Source skal kun være IP navn/nummer ikke noget http:// foran
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 16:38 #3
Har sat ind strConnString = "Provider={SQLOLEDB};Data Source =192.168.1.100;Initial Catalog=maxwebportal;UID=Dbo;PWD=" samme resultat:
DODB.Connection (0x800A0E7A)
Provider cannot be found. It may not be properly installed
/maxwebportal_v2/config.asp
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 16:39 #4
ADODB.Connection (0x800A0E7A)
Provider cannot be found. It may not be properly installed
/maxwebportal_v2/config.asp, line 786 sku de va
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 16:52 #5
Er der installeret noget SQLServer client / MDAC på den maskine hvor
ASP scriptet kører ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 17:02 #6
Ja og den når jeg udmerkt fra sqlwebadmin, jeg har oprettet DB maxwebportal derfra.
Jeg har geninstallet asp.net og skal genindskrive de extensions som mangler udøver .aspx men det sku ikke ha med denne sag at gøre
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 17:10 #7
Du bruger ASP.NET ?

Hvorfor så ikke bruge SqlClient fremfor OLE DB ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 21:08 #8
SqlClient fremfor OLE DB ? hvil du  ikke skære det lidt i papp fordi MSSQL er ikke helt min side.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 21:15 #9
Vi starter lige med: kører du ASP eller ASP.NET ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 21:25 #10
Kør win 2000 prof med IIS, Er ikke før produktion uden kun for eget lærande. Har tidligare haft asp.net med men smidt det ud, fann senare (nu) at MSDE ku vare et interesant nyt område så ind med asp.net igen, mangler lige de extensions udøver .aspx fordi de kom ikke med vid nyinstallationen. Så nu kør jeg asp og (asp.net med begrensningar)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 21:27 #11
Ja men er det ASP eller ASP.NET du forsøger at connecte fra når du har problemet ?

Ikke uvæsentligt da ASP skal bruge ADO med OLE DB provider mens ASP.NET bør
bruge ADO.NET med SqlClient
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 21:32 #12
Det er fra asp fordi Maxwebportal er i asp og før brug med Access og MSSQL
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2005 - 21:34 #13
så glemmer vi alt om SqlClient

har du prøvet at installere nyeste MDAC ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 21:35 #14
Asp.net har jeg brugt for kontakten med MSDE og oprettelsen af DB "maxwebportal"
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2005 - 21:37 #15
mdac_typ 2.8 Yes
Avatar billede per-olof Nybegynder
27. april 2005 - 12:41 #16
Lukker