Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. april 2005 - 12:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilken skrifttype ?

Jeg er ved at løse en opgave i forbindelse med med min fars virksomhed. Opgaven går ud på at finde den mest overskuelige skrifttype men som samtidig helst ikke må fylde alt for meget på fakturaerne. Dette for at kunne få så meget nyttig information på fakturaerne som muligt uden at vi skal udskrive en side 1 og 2 hver gang, men at vi kan holde os til blot èn side.
I øjeblikket benyttes skrifttypen bookman old style med skriftstørrelsen 9 og 10. Der benyttes ikke fed skrift m.v. men kun normal.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2005 - 12:38 #1
hvad med en ganske alm. Times new Roman 9 eller 10 ?
Eller Adobe Jensen Regular Display 10
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. april 2005 - 12:47 #2
Hey catbody. Times new roman har vi prøvet, mden anden kikker jeg lige på:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. april 2005 - 12:50 #3
ohh, adobe jensen... har jeg ikke på computeren. Prøver lige at jagte nogle på nettet og vender tilbage.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2005 - 14:13 #4
Hvad med Arial Narrow?
Avatar billede hcma Novice
16. april 2005 - 14:13 #5
hvis du har adgang til nogle af Adobes programmer, kan du finde den deri.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2005 - 14:21 #6
Timex New Roman er da også fin... Jeg har masser af Adobe prg - den Jensen skrift er vis gas :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. april 2005 - 14:27 #7
Lige nu må jeg nok sige at bookman old style fortsat virker mest tydelig og overskuelig på fakturaerne både ved størrelse 9 + 10.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2005 - 14:36 #8
Book Antiqua er også tydelig i 9 og 10
Hvis fakturaen "laves" i f.eks. PhotoShop kan skrift jo evt. "trækkes sammen" :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. april 2005 - 14:40 #9
Fakturaen laves i access hvilket hele ordreprogrammet er bygget op omkring og programmet fungerer i øvrigt helt perfekt til virksomhedens behov.
Jeg arbejder lidt videre med skrifttyperne.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 11:39 #10
Har du prøvet verdana. Jeg synes den er mere tydelig både hvad angår bogstaver og tal.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. april 2005 - 21:08 #11
Ok, Det ser ud til at bookman får lov til at vinde den her omgang. Til jer der ønsker point ligger I lige et svar - ikke?

God weekend:)