Avatar billede x-bixi Nybegynder
14. april 2005 - 15:51 Der er 4 kommentarer

Udpakke Zip-Filer med delphi 7

Hejsa allesammen.

Jeg har for et par dage siden hentet en trial af delphi 7, og er indtil nu faktisk også kommet ret godt ud af det. Nu er det så at jeg gerne vil have mit program til at pakke zip-filer ud, og jeg har søgt og søgt over alt på nettet og jeg har også fundet nogle komponenter frem, men det er ikke lykkedes for mig at få noget af det til at virke.
Derfor har jeg besluttet mig for at give 100 point til den første der kan give en forklaring der er idiotsikker nok til at jeg kan pakke en Zip-fil ud i en mappe på computeren.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. april 2005 - 16:23 #1
der kan jo være mange gunde til at du ikke kan få det til at virke, er det "original" zip filer du vil pakke ud, der ligger et ZLIB unit med i delphi, jeg ved ikke om den kan udpakke de alm zip filer, men du kan jo prøve, det kan godt lade sig gøre. Beskriv evt. dine fejl lidt mere, så vi har noget at gå efter
Avatar billede kroning Nybegynder
14. april 2005 - 17:18 #2
Hvis det kun er til personlig brug så kik her:
http://www.componentace.com/zip_component_zip_delphi_zipforge.htm
Avatar billede pellelil Nybegynder
14. april 2005 - 20:17 #3
Eftersom TurboPower har frigivet deres produkter til OpenSource vil jeg da foreslå at du kigger nærmere på deres "Abbrevia" pakke: http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/
Avatar billede clscableguy Praktikant
14. april 2005 - 20:20 #4
Jeg bruger selv følgende:

{*********************************************************************
*
* Global Conditional Definitions for Chief's UNZIP package
* By Prof. Abimbola Olowofoyeku (The African Chief)
*          http://www.bigfoot.com/~African_Chief/
*
**********************************************************************
}

Så skal du tilføje denne linie
uses  ZipTypes, Unzip;

her er så koden til at udpakke
fileunzip(filnavn,pchar('x:\'),'*.*', nil,nil);