Avatar billede kefr Nybegynder
14. april 2005 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Funktionen =antal.arbejdsdage

Jeg har følgende problem.

Jeg har modtaget et regneark hvor funktionen =antal.arbejdsdage anvendes. Denne funktion ser ikke ud til at være installeret default i excel 2003

Skal denne funktion installeres vis addin? og i så fald hvilet Jeg har forsøgt at tilføje alle muligheder under tilføj/fjern i kontrolpanelet men uden held.

Er der en som kan hjælpe mig her?
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 13:35 #1
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 13:36 #2
Der står hjælp til funktionen samt følgende fremgangsmåde til installerin
  1. Klik på Tilføjelser i menuen Funktioner.
  2. Marker afkrydsningsfeltet Analysis ToolPak i boksen Tilgængelige tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på OK.
  3. Følg instruktionerne i installationsprogrammet, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede kefr Nybegynder
14. april 2005 - 14:06 #3
Det virker tilsyneladende ikke helt i min version Excel 2003.

Der var afkrydset i feltet Analysis ToolPak men jeg kan stadig ikke få funktionen frem.
I office XP fungerer det fint.

Det forstår jeg ikke
Avatar billede tobler Nybegynder
14. april 2005 - 14:12 #4
Kan det være, at du kører en engelsk version? Der hedder funktionen: NETWORKDAYS
Avatar billede kefr Nybegynder
14. april 2005 - 14:14 #5
Det er tilsyneladende ikke det som er galt. Alle andre funktioner er også på dansk.

Jeg prøver lige om jeg kan finde en som kører samme version som mig for at se om installationen eventuel er defekt.
Avatar billede jkrons Professor
14. april 2005 - 14:24 #6
I min 2003 version kan den heller ikke finde Antal.Arbejdsdage(), mens det virker helt fint i 2002.
Avatar billede jkrons Professor
14. april 2005 - 14:28 #7
Hvis du kører Multilanguage pack, så du faktisk har en engelsk version, men med dansk sprogstøtte (menuer, hjælp mm), kan du finde funktionen ANTAL.ARBEJDSDAGE i hjælpen, men selve funktionsnavnet er IKKE oversat. Her hedder det stdig NETWORKDAYS, så prøv evt. at indsætte denne.
Avatar billede kefr Nybegynder
14. april 2005 - 14:38 #8
Beklager. Det viser sig at det forholder sig således at det er en engelsk version men med dansk sprogstøtte. Koncernen får tilsyneladende redigeret sin egen sprogpakke og ovesættelse af formler. Der er således sket en fejl i en kørsel til installationspakken. Da jeg endelig finder den rigtige person findes der en bugfix til dette. Jeg har nu fået funktionen.

Tak for hjælpen og interessen til alle

Ved ikke helt hvordan jeg skal fordele points. Er det i orden hvis i smider et svar hver og jeg deler dem mellem jer?
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 14:45 #9
fair nok for mig
Avatar billede tobler Nybegynder
14. april 2005 - 15:10 #10
Her et lille svar:-)